neděle 1. září 2024

Shrnutí měsíce Srpen 2024 - nová práce, Svatovavřinecká pouť, Harley je marod, škrábání maleb

 Ahoj, vítám vás u dalšího měsíčního shrnutí. Léto už nám bude pomalu končit ač i v září bývá ještě sakra hezky. Já se na podzim zatím těším, tak uvidíme co přinese. Nejsem úplně teplomil a co si budeme ty letní teploty jsou u nás vyšší a vyšší a tropických dní stále přibývá. 

V úterý jsme vyrazily s Káťou do kina na Zápisník alkoholičky. Já se přiznám, že jsem od toho měla absolutně nulová očekávání a šla jsem na film spíše, abych někam vyrazila s Káťou, protože proč ne. Nakonec mnou film velmi silně rezonoval, hlavní hrdinka začne pít během toho, co bydlí u tchýně v patře (jako já) a její partner je stále v práci (jako můj), nicméně k tomu vychovává dítě a přijde si ztracená a nepochopená a snaží se od toho alkoholem unikat. Na jednu stranu mi hrozně vadilo její chování vůči dceři, ale na druhou stranu jsem jí v mnoha věcech chápala. Současně film hezky vykresluje i to jak má svého partnera ráda, ale taktéž jí jejich společné bytí svým způsobem ničí. Trochu bych ubrala scén s hudebním doprovodem a těch abstraktních myšlenkových scén, ale jako celek velmi slušný český počin na velmi aktuální téma v naší zemi. Ve středu jsem se loučila v práci s kolegy - dostala jsem vázanou kytičku, takovou krémovou orchidej (snad jí nezahubím), malovaný hrníček a drátovaný zápich do kytičky. Bylo to moc hezké až jsem měla slzy v očích a spoustu lidí mi bude rozhodně chybět. Stejně tak jako jedny dveře se zavírají, tak se mi otevřely jiné - ve čtvrtek jsem nastoupila do nové práce do Pardubic. Ano, zase budu dělat v úplně jiném oboru, čeká mě spousta učení na začátek, ale zatím se mi to líbí. Uvidíme jak to půjde dál :)  

První dva dny v nové práci jsem měla hlavu jako pátrací balón, nových věcí na učení je vážně hodně, a tak i já si vše poctivě píšu, abych případné postupy neměla jen v hlavě. Celkově z toho mám dobrý pocit a myslím, že by mě to mohlo i bavit. První den po práci jsem se ještě stavila u kamarádky na kávu probrat co je nového.  O víkendu jsme odvážely další kontejner se sutí, naštěstí jsme to měli zhruba ve čtyři hotové a volný večer jsem využila ke čtení recenzního výtisku, který jsem slupla jako jednohubku. V neděli jsem se stavila popřát Monty k jejím červencovým narozeninám a pak už následoval další pracovní týden, který teda neuvěřitelně utekl. 

Následující víkend u nás probíhala tradiční Svatovavřinecká pouť. V pátek jsem vyrazila s tetou Monikou a sestřenkama do Kavárny Staré časy na sedánek. Zase jsme probrali jak se máme a spoustu dalších věcí nad sklenkou vína a s něčím dobrým po ruce. No hotový balzám na duši a také jsem se sestřenkou domluvila na těch Bídnících, takže v říjnu vyrazíme. Já si je pořídila jako takovou oslavu získání nové práce a sestřence je nadělím k svátku. V kavárně tou dobou probíhala i výstava obrazů Michaely Eleanor Packstein čili jsme si si je samozřejmě prohlédly. Druhý den jsem dopoledne uklízela a s Kubou jsme stihli oběd u jeho babičky s dědou - pouťovou kachnu a následně jsme s jeho bratrance ženou a dětmi vyrazili na pouť, přeci jen očima dětí je tohle o dost radostnější kratochvíle. Po všem veselí jsme se opět jali i pracovat a já jsem škrábala předchozí malby v kuchyni (moje nejvíc neoblíbená činnost). Večer jsme si už došli na pouť jen pro langoše a koukali jsme na Jmenuji se Earl. 
V týdnu jsem se snažila přežít další tropy a musím zcela nepokrytě říct, že už se těším na podzim, protože tyhle teploty nad 30°C mi v našich zeměpisných šířkách nedělají vůbec dobře. V týdnu jsem slupla první část nové série Emily in Paris v podstatě za večer - upřímně moc nechápu tohle rozdělování sérií, ale tak zas se můžeme těšit na září na další epizody, že? V pátek jsme večer degustovali novou příchuť našeho oblíbeného bourbonu Jim Beam, protože vyšel v příchuti Black Cherry. Je to dost sladké a bude to asi spíš takové babské pití, ale s colou to chutná jako třešňová cola, akorát poněkud leze do hlavy :D V sobotu jsem se pustila do úklidu, v tomhle vedru uklízet náš podkrovní pokoj umí být slušné fitko a večer jsme si s přítelem po dlouhé době daly burgery z Bejknu - já Hermouše a přítel Trhana. Neděle patřila obědu u babičky Hany, kdy babička vařila jen kvůli mě a udělala toho hodně jako vždy, takže jsme měli pak jídlo i na další dny, ale chtěla jsem babičce popřát k narozeninám a svátku. 
Ve středu jsem se po takřka dvou letech viděla s Péťou, mou bývalou macechou. Jelikož bylo nedávno Petry cestou jsem jí koupila kytičku a prosecco. Sešly jsme se na kávu v Pierre Coffee & Cocktails na Třídě Míru. Já si dala grepovou domácí limonádu a capuccino, potom co jsem jela domů jsem si ještě vyzvedla na zkoušku organizér z Temu třeba na spodní prádlo nebo ponožky, přítelovi jsem do něj dala boxerky a asi budu časem objednávat další, protože do šuplíků dobře sedí. Taky jsem díky vstupní prohlídce zjistila, že mám stále zánět v moči, poněkud mi tedy klesla naděje, že kontrola v září dopadne dobře a biopsii se vyhnu, no snad pokud to tak bude, tak se skutečně odhalí příčina. Upřímně už jsem z toho vzteklá, protože ať jsem zkoušela cokoliv moje tělo na to absolutně nereaguje, navíc už ani nepoznám, kdy mi něco je a není, protože jsem si na to reálně zvykla. V pátek přišla Verča na víno po dlouhé době, takže jsme pokecali tak nějak o všem a bylo to hrozně fajn. Co už fajn nebylo byl výsledek Harley vyšetření na veterině, opět se nám zdálo, že kašle a špatně dýchá, tak jsme jí chtěli nechat zkontrolovat. Harley má vrozenou vadu, díky níž má extrémně zúženou průdušnici a nemůže se tak nadechnout z plných plic, na kterých se jí udělaly takové fleky. Do konce života bude brát ráno a večer léky a dočasně dvakrát týdně inhalovat speciální esenciální oleje, což zatím úplně nechápe a vodu v misce převrací tlapkou. Správně by měla i bydlet vevnitř, což momentálně mimo dílnu, kde je teď nejde. Taky mi přijde úplně šílená představa zvykat zvíře, co je zvyklé si přes den běhat kde chce na to aby pak bylo někde zavřené. Uvidíme jak dalece jí pomohou ty léky, když to půjde nechceme jí dál omezovat. Ráno jsem se také dozvěděla, že nás opustila Erika z blogu Monalisabeauty by EriAnna, z čehož jsem doteď v šoku. Eri byla laskavá duše a podle mě toho v životě měla ještě spoustu prožít, člověk míní, život mění. Pro všechny blízké to musí být velká ztráta. Další den jsem škrábala zase malby - moje "oblíbená" činnost, každopádně už máme oškrábanou celou kuchyni. V sobotu Kuba vyrazil s kamarády na Monster meeting, já jsem tak volný večer strávila s rodinou, kdy jsem se "vetřela" na grilování a bylo to báječné - super společnost a dobré jídlo a sledovaly jsme i západ Slunce. 
Další týden jsem načala zmrzku od babičky, protože horka stále drží zuby nehty. Ve středu jsem si došla poprvé letos si nechat ostříhat vlasy, upřímně by to chtělo ještě víc, protože konečky mám na troud suchý, ale v tom už bych se absolutně necítila dobře, tak jsme to vzali jen takto. Zkoušela jsem jinou kadeřnici, protože tak pozdě a na rychlo bych v našich končinách nesehnala. V prosinci jsem pak objednaná zřejmě ke své nové dvorní kadeřnici, abych byla na Vánoce kočka. Také mi dorazila Too Faced Italian Spritz paletka, kterou jsem vyhrála u Charmedky (blog Beauty of Pink) na Instagramu. Jsou to přesně moje barvy, tak mám radost.
Ve čtvrtek jsem pak byla zkusit nové fitko, protože jsem konečně objevila spinningové lekce, které mi tak nějak navazují na pracovní dobu. Bohužel byla lekce zrušená a mně o tom nedal nikdo vědět, no tak jsem si tu hodinu odjela sama. Ještě předtím jsem udělala nákup vín na narozeninovou oslavu ve vinotéce Ševčík, tam jsem též byla poprvé :D a vzala jsem zkrátka co mi padlo do oka. Beru raději lahvové víno, protože nikdy nevím zda budou více pít ženy (vinařky) či muži (pivaři) a lahvové se vám nezkazí a lze ho použít mimo vlastní konzumace i jako dárek. Po fitku jsem si sjela pro něco k večeři, nic se mi nelíbilo a upřímně nechtělo už v osm večer vařit, tak jsem popadla mraženou pizzu s žampiony. V pátek jsem měla homeoffice a pak jsem hneda vlítla do vířivky, bylo neuvěřitelně horko. Dneska máme sobotu já se chystám za chvíli jít dělat steaky se sýrovou omáčkou a hranolky a po obědě škrábat zdi v obývacím pokoji. Večer pokud neodpadneme chceme jít na druhé a letos poslední letní kio zdarma, zase mají mít minilangoše a Gump zní jako lepší volba filmu než minule. Zítra nás pak čeká oslava bráchy narozenin. O obojím si povíme v příštím shrnutí. 

Srpen byl plný nového, ať už co se týče zvykání v nové práci, úplné změny rutiny a takového toho každodenního života, tak bohužel i co se týče zjištění Harley vrozené vady. Věřím, že podzim to zase trochu vybalancuje, přeci jen začala už Virgo season a já si na podzim vytvořila i nějaké plány, na které se můžu těšit (třeba ty Bídníky, o kterých vám tu pořád pindám :-D)

A jaký srpen jste prožili vy? Dejte mi vědět do komentářů :) .

Sabča 



11 komentářů:

  1. Ahoj Sabi, opět nadupaný měsíc krásně shrnutý. Přeji hodně štěstí v práci a hlavně zdraví, to je nejvíc. S Erikou jsi mě šokovala, nečetla jsem její blog pravidelně, ale několikrát měsíčně jsem tam zavítala, je to hrozně smutné. Ještě k Zápisníku... musím říct, že jsem hlavní hrdince v lecčems taky rozuměla, bydleli jsme u manželových rodičů v patře 25 let. Moje tchyně teda nebyla taková jak ta ve filmu, ale třenice byly a hlavně s tchánem. Teď jsme osm let ve svém sice s hypotékou, ale říkám si, proč jsme se nerozhodli dřív. No ale lepší někdy než nikdy 🙂 Měj se krásně a krásné září přeji 🍁🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Šárko, moc děkuju. Zítra už mě čeká ona důležitá kontrola, tak snad... U Eriky tohle nečekal nikdo :( bude v blogovém rybníčku chybět. No my bysme se měli stěhovat za 4-5 měsíců pokud se něco zase nepoprdí.

      Vymazat
  2. Sabi, ráda jsem se koukla na tvůj srpen. No, nenudila ses.
    Hlavně ti moc přeji, aby si byla v nové práci spokojená. Přece jen - trávíme tam podstatnou část života.
    Hezkou neděli přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, moc děkuju. Zatím je to poměrně náročné na učení, ale věřím že si to sedne :) I tobě hezkou neděli.

      Vymazat
  3. Sabčo, máš to vždycky tak hezky shrnuté ... Já teď v srpnu zas flákala průběžné zápisky, tak to bude těžký výlov z paměti za pomoci fotek....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáni, neboj se já zase trochu ztrácím múzu, co se týče ostatních článků :D

      Vymazat
  4. Ahoj Sabi,
    já myslím, že jsi to měla pěkně naplněné, hodně akcí a taky starostí s novou prací. Já jsem si užila v srpnu ještě jednu dovolenou v Řecku, tentokrát to byla dámská jízda.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Haničko, no nějaká dámská jízda by mi taky bodla :D ale mě čeká v říjnu vlastně se sestřenicí až pojedeme do divadla.

      Vymazat
  5. Pestrý měsíc jsi měla, Sabi. 🙂
    O Erice jsem se dozvěděla včera. Sice nevím, co se stalo, ale ta zpráva mě velmi zasáhla. Je mi to moc líto.

    OdpovědětVymazat
  6. Zaujímavý mesiac a podľa mňa aj smutný.
    Môžem sa spýtať, čo sa stalo Erike? Nikto nič nevie a ani na nete som nič nenašla. Bola to moja priateľka, často sme si písali, potom som odletela na dovolenku a už mi od nej neprišla žiadna odpoveď. Ja tomu stále nemôžem uveriť... Budem vďačná za info na môj mail. nicolete zavináč azet.sk

    OdpovědětVymazat