neděle 9. června 2024

Přečteno za Květen 2024

 Ahoj, vítám vás u dnešního knižního článku. V květnu jsem se opět dostala na poměrné slušné skóre na moje poměry a to čtyři knihy. Upřímně zase jsem měla takový ten ani ne dvoutýdenní záblesk, kdy čtu jako ďábel a pak v ty vytíženější dny se ke čtení zkrátka nedostávám, jinak bych toho asi zvládla i víc. 

Doufat znovu (Mona Kasten)
Jedná se o čtvrtý díl petidílné série Začít znovu, kterou jsem dostala od Haničky k svátku. Jak vidíte pomalu ale jistě se prokousávám ke konci série. Rozhodně ale plánuju od autorky číst i další knihy, už jsem si pořídila první díl série Scarlet Luck a mám v plánu i Maxton Hall - knihy i seriál. Tenhle díl byl o něco zajímavější než předchozí, díky tomu, že zde nemáme vztah mezi spolužáky, ale mezi studentkou a učitelem, čímž se liší od zbytku série. I tenhle příběh měl něco do sebe, ale předchozímu dílu nesahá po paty, alespoň za mě ne a Cítit znovu je zatím favorit série. Každý z hrdinů nějakým způsobem překonává svoji minulost a tím začíná znovu, ale Everly mi přišla občas taková hrozně přehnaná ve spoustě věcech ač jak soudit někoho, kdo si prošel domácím násilím ještě ze strany svého otce??? 

Anotace: Everly Pennová nevěří na lásku. Celé roky musela přihlížet, jak její matka trpí otcovým násilnickým chováním a jak stále více ztrácí sebe samu. Zážitky z dětství ji natolik traumatizovaly, že se rozhodla nikdy nezamilovat. To se však změní, když potká Nolana Gatese. Nolan je okouzlující, inteligentní a sexy a je to jediný člověk, před nímž Everly může být sama sebou – bez masky, kterou nosí před ostatními.
Ale Nolan je její vyučující. Je jedno, jak dobře si rozumí a jak moc ji dokáže rozesmát svým zvláštním humorem. Everly ví, že je pro ni absolutní tabu. A přesto je bezmocná proti pocitům, které v ní vyvolávají jeho slova. Noční rozhovory s ním jsou to jediné, co ji odvádí od temných myšlenek, které ji od dětství pronásledují a noc co noc jí nedovolují usnout. Jen jemu může říci, že vůbec neví, co chce od života, a že studuje jen proto, aby byla její matka šťastná.
Čím více času ubíhá, tím intenzivnější spojení mezi nimi je a tím více si Everly přeje překročit neviditelnou hranici, která ji od Nolana odděluje. Ale netuší, že za Nolanovým optimistickým přístupem k životu a nakažlivým nadšením pro literaturu se skrývá jedno tajemství. A tohle tajemství může zničit jejich lásku ještě dříve než začala....

Trable s láskou (Jules Wake) 
Caplinovou můžu ať už pod jejím jménem, tak pod pseudonymem Jules Wake, proto jsem měla předobjednanou tuto novinku ještě než vyšla. Ačkoliv kniha spadá do série S Láskou opět se liší od předchozích počinů autorky. Jess totiž neprožívá vlastní trauma z nějakého předchozího rozchodu, ona reflektuje do svého života trauma své matky a proto si do něj nechce nikoho pustit nebo mám spíš říct do svého srdce? Tak či tak příběh pro mě byl neméně čtivý a je fajn vidět, že autorka umí napsat dobrou knihu i bez cestování po všelijakých zemích. 

Anotace: Když Jess potká na zahradní párty Sama, začne to mezi nimi nebezpečně jiskřit. Hráče kriketu si ovšem nárokuje influencerka Victoria, která odmítá uznat, že se zamiloval do jiné, a hodlá mu to pořádně znepříjemnit. Jess ze zkušeností své matky moc dobře ví, jaké trauma může způsobit zlomené srdce. Ale co má dělat, když to její bije jenom pro Sama? Zaslouží si lásku, když kvůli ní musí ublížit někomu jinému? Jess ani Victoria nechtějí být „tou druhou“, ale „tou první“ může být jenom jedna z nich.

Sedm manželů Evelyn Hugo (Taylor Jenkins Reid)
Knížka, která Reid vnesla do povědomí čtenářů po celém světě a i globální bestseller. Paradoxem je, že je o smýšlené postavě, přitom vám to celou dobu přijde zcela reálné, Reid je mistryně vyprávění a její styl je současně i jejím podpisem. Knížku jsem zhltla na čtečce během dvou večerů a hned jsem musela navázat její další knihou. 

Anotace: Stárnoucí ikona Evelyn Hugo je konečně připravená povědět světu pravdu o svém životě. Když ale ke spolupráci na interview přizve zcela neznámou Monique Grantovou, překvapí tím naprosto všechny, a nejvíc samotnou Monique. Mladá novinářka pak v pracovně přepychového manhattanského bytu fascinované poslouchá Evelynin životní příběh, který začíná v padesátých letech příjezdem do Los Angeles a vrcholí koncem let osmdesátých rozhodnutím od filmu nadobro odejít. Během vyprávění o životě plném bezohledné ctižádosti a hereččiných sedmi manželstvích začíná postupně vycházet najevo, že životy obou žen jsou osudným způsobem propojeny.


Carrie Soto se vrací (Taylor Jenkins Reid)
Nejnovější román autorky odehrávající se v prostředí pro mě dosud neznámého tenisu. Carrie Soto je bývalá špičková hráčka tenisu ve sportovním důchodu a již brzy nejspíše překonaná rekordmanka. To si ovšem soutěživá Carrie nenechá jen tak protéct mezi prsty, v důchodu nebo ne stále je jednou z ikon své generace, z ikon toho krásného ladného tenisu a tak se vrací porazit o mnoho mladší soupeřku stůj, co stůl. Zabrání jí v tom nemocné koleno, věk nebo snad vzhledem k němu daleko náročnější trénink, aby se dostala zpět do formy? Já už to vím, ale vy si to můžete přečíst v téhle knize. Vypráví mimo to i další dva souběžné příběhy, neméně zajímavé. 

Anotace: Carrie Soto je urputná tenistka, která se nechvalně proslavila svým rozhodnutím vždy vyhrát za každou cenu. Ale ve chvíli, kdy odchází do důchodu, je nejlepší tenistkou všech dob. Překonala všechny rekordy a vyhrála dvacet grandslamových titulů. Sama Carrie si myslí, že si zasloužila každý jeden z nich. Obětovala téměř vše, aby byla nejlepší, s velkou podporou otce. Javier – sám bývalý šampion – ji trénoval už od dvou let.
Ale šest let po odchodu do sportovního důchodu, v roce 1994, Carrie najednou sedí na tribunách, sleduje US Open a vidí, jak si její rekord přivlastňuje brutální, ohromující britská hráčka jménem Nicki Chan.
V sedmatřiceti letech Carrie učiní přelomové rozhodnutí vrátit se z důchodu a ještě jeden rok se nechat trénovat otcem ve snaze získat rekord zpět. I když sportovní novináři tvrdí, že ji stejně nikdy neměli rádi. I když se její tělo už nehýbe tak rychle jako dřív. A i když to znamená spolknout hrdost a trénovat s mužem, jemuž kdysi málem otevřela své srdce: s Bowem Huntleym. Stejně jako ona si i on ještě potřebuje něco dokázat, než vzdá hru definitivně.

Kdybych měla knihy seřadit vypadalo by to následovně:
1. Sedm manželů Evelyn Hugo
2. Carrie Soto se vrací
3. Trable s láskou
4. Doufat znovu

Které knihy doprovázely v měsíci lásky vás? Dejte mi vědět do komentářů :)

Sabča

Veškeré titulní stránky jsou z Databázeknih.cz, stejně tak i anotace.



6 komentářů:

  1. Určitě bych si přečetla Sedm manželů Evelyn Hugo. 🙂
    Za květen jsem nic nepřečetla - od asi poloviny dubna nic - nebyl čas, není nálada, ale už bych měla začít, mám tu kopy nových knih a tři resty. 🙂
    Měj hezký den, Sabi.

    OdpovědětVymazat
  2. Docela mě láká Sedm manželů Evelyn Hugo 😊 Jinak já čtu už hodně dlouho hodně málo a štve mě to. Snad to postupně zase rozjedu. Takže já květen trávila s Nevitanym hostem a Andělem smrti.

    OdpovědětVymazat
  3. Ani jednu z výše zmíněných jsem nečetla :) Mám nyní rozečtené takové odbornější knihy, už bych je měla konečně dočíst :D

    OdpovědětVymazat
  4. Sabčo, já za květen přečetla takový pel - mel - českou detektivku, cizí detektivky, životopis ... Akorát romantika mi chybí :). Z tvých přečtených jsem nečetla nic.

    OdpovědětVymazat
  5. Sabi, děkuji za tvé recenze a hodnocení. Na beletrii nemám moc času a oči stávkují, tak si ráda nechám poradit, co stojí opravdu za přečtení.
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Sérii od Mony Kasten mám doma a mám v plánu si ji přečíst přes léto :)

    OdpovědětVymazat