středa 15. března 2023

Zvon | Neal Shusterman | Knihodojmy

 Ahoj, po menší odmlce vás vítám u dalšího knižního článku. Tento se bude týkat závěrečného dílu trilogie Smrtka od teď už přeci jen o něco známějšího Neala Shustermana, mého poměrně oblíbeného autora. MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY!

Anotace: Ve světě smrtek je všechno jinak. Citra a Rowan zmizeli. Plovoucí město Trvalka je pryč. Zdá se, že už nezbývá nic, co by mohlo smrtkovi Goddardovi zabránit, aby uchvátil absolutní moc. Když se teď Nimbus odmlčel, zůstává otázka: Může ho ještě někdo zastavit? Odpověď mohou dát Tón, Zvon a Hrom.

Jedná se o sérii, kde ve světe vymizela přirozená smrt a regulaci populace zařizuje řád Smrtek, s nimiž jsme se seznámili hlavně v předchozích dílech. Tady je to trochu zaměřené i na hnutí, církev takzvaných Tonistů na jejich proroka Zvona. A jsou tam i další postavy vyprávějící svou část příběhu.

Dojmy: Poslední díl mi přišel současně jako vůbec nejhorší z celé série, nemohla jsem se jím dlouhé tři měsíce prokousat první dvě třetiny byly téměř o ničem a pak najednou hop a skok přes potok a byl konec. Trochu jsem do toho teď po dočtení do celého zamotaná, už si ani nepamatuju pořádně, co vlastně bylo na začátku knihy. Střídá se nám tu strašně moc postav a jejich příběhů, přičemž každý souvisí s jiným tématem v knize a pak ještě interace AI systému Nimbus. Svým způsobem to dohromady funguje a dává smysl, ale ty cesty k tomu jsou šíleně složitý. Nějak z toho nejsem úplně moudrá a jako zakončení série je to chabé. 

Knize dávám 4/10 od autora jsem zvyklá na něco trochu lepšího, tohle bylo takový unavený...
Co vy a tyhle alternativní budoucnosti v knihách? Vyhledáváte podobnou tématiku? Dejte mi vědět do komentářů :-)

Sabča


2 komentáře:

  1. Já se přiznám, že tohle není typ knížek, které bych vyhledávala. Já jsem spíš na detektivky a thrillery, sem tam si dám nějakou romantiku.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Sabi,
    moc ne, málokdy se mi to líbí.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat