čtvrtek 29. prosince 2022

Citronová vůně a jemné polibky | Lotte Römer | Knihodojmy

 Ahoj, vítám vás u další knižní recenze. Dneska tu po dlouhé době mám jiného autora než Caplinovou ve všech jejích podobách. Dostala se ke mě od Haničky německá autorka Lotte Römer, kterou teda vůbec neznám. Nicméně, co jsem koukala na Databázi knih, tak by to měla být její prozatím jediná kniha. 

Anotace: Konečně přišel velký den, na který Kim tak dlouho čekala. Roky byla milenkou ženatého šéfa a usilovně mu pomáhala dokončit významnou zakázku, aby už nebyl závislý na své ženě a mohl se rozvést. Pak ale na závěrečné prezentaci veřejně ohlásil radostnou novinku – jeho manželka je těhotná.

Zklamaná Kim opustila svůj dosavadní život a se zlomeným srdcem odjela do malého hotýlku u Gardského jezera, aby vymyslela, co bude dělat dál.

Může ale zůstat smutná, když slunce svítí, voda v jezeře jiskří jako drahokamy, kolem omamně voní oleandry a citroníky, žízeň zahnala čerstvě vymačkanou pomerančovou šťávou a na stole má skvělé kapučíno? Navíc potkala sportovního instruktora Lucu, kterého nedokáže dostat z hlavy…

Můj názor: Kniha mě mile překvapila, autorka má určitě ve svém žánru potenciál uspět. Doufám tedy, že přijde s pokračováním této série. Hlavní hrdinka mi přišla občas děsně hloupá, ale možná mě to spíš štvalo, protože jsem se v ní mnohdy poznala. Vývoj romantické linky mi přišel poněkud uspěchaný bez začátku, takové hup na krávu a je tele. Autorka i měla tendence některé oblíbené hlášky a slovo často opakovat, což trochu rušilo od samotného příběhu. Jinak však prostředí Itálie vystihla dobře, já jsem u žádného z jejich slavných jezer nikdy nebyla, a tak jsem se tam mohla přenést alespoň v hlavě. Příjemná knížečka, kterou jsem přečetla doslova za dopoledne. Hodnotím příjemnými 8 body z 10. 

Sabča


3 komentáře:

  1. Tak tohle je přesně můj šálek kávy, moc se mi kniha líbí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně můj žánr to není, ale jako oddychovka to nemusí být špatné.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Sabi,
    je to taková lehká jednorázovka, dobře se četla, Lago di Garda mám moc ráda, takže prostředí se povedlo...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat