středa 6. prosince 2023

Tomatová polévka s mozarellou a balzamikem

 Ahoj, po dlouhé době si střihneme nějaký ten recept. Tentokrát na tomatovou polévku, kterou jsem se snažila napodobit jednu z restaurace, kde jsem nebyla a kterou jsem nejedla čili dle popisu přítele. 

V první řadě si pokrájenou cibuli osmažíme na olivovém oleji, poté přidáme nakrájený česnek, cibule zhruba půlka velké nebo celá malá a česneku dva stroužky. Potom, co se rozvoní česnek je čas přidat dva velká rajčata počkat než se odpaří přebytečná voda a krom koření sůl a pepř později zasypat lžící až dvěma cukru a nechat zkaramelizovat.
Přidáte litr rajčatové passaty a zhruba 3,5 decy vývaru, já dělám vždycky vše na prasáka z bujonu. Nedoporučuju to dělat ve sklenici, o víkendu jsem takhle tchýni praskla velký džbán. Necháte provařit rozmixujete do hladka, přilijete jednu smetanu, lžíci až dvě balzamika a bazalku pokud máte - já tentokrát neměla. Podáváte s mozzarellou a cákancem balzamika navrch, možno přidat i krutonky, možno k tomu udělat těstoviny. Je to velmi variabilní polévka. 
Dobrou chuť

Sabča



3 komentáře:

  1. Já zeleninové polévky vůbec nevařím - nepatří k mým oblíbencům. I když kdysi jsem měla nějakou hotovku ve skle z Brand boxu a ta nebyla úplně špatná.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Sabi,
    rajčatová polévka pro mě vůbec není. Martin ji má ale rád. Já mám ráda maminčinu bramboračku se sýrem nebo klasický hovězí vývar s nudlemi.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám tyto polévky velmi ráda, ale manžel ne, takže je takřka vůbec nedělám.

    OdpovědětVymazat