neděle 24. prosince 2023

Lapeni | Emily McIntire | Knihodojmy

 Ahoj, vítám vás u dnešního článku. Jelikož jsem sekla se školou, tak mám zase konečně čas číst, co mě baví. Sakra vy to ještě nevíte, protože více bude až v měsíčním shrnutí. No tak teď už to víte. Hned jsem sáhla po Lapeni, autorka je na Amazonu mezi TOP 20 autory, co se týče prodeje.

Anotace: Navštěvovali jste rádi jako malí Zemi Nezemi? Přáli jste si zůstat navždy dětmi jako Petr Pan? Létat po boku víly Zvonilky? Či bojovat spolu se Ztracenými chlapci proti kapitánovi Hookovi? Možná jste z tohoto dětského příběhu nakonec vyrostli, ale Zemi Nezemi nechcete dát zcela sbohem. V tom případě by vás tato kniha od Emily McIntire mohla zaujmout. Autorka se nechala touto mytickou říší volně inspirovat, ale připravila si pro čtenáře mnoho zásadních zvratů. Představte si svého oblíbeného Petra Pana jako gaunera, obávaného Hooka jako romantika, Ztracené chlapce jako drogové dealery – představte si svět, ve kterém se hranice mezi dobrem a zlem stírají, kde hrdinové nejsou takoví, jací se zdají, a kde se naši oblíbení zloduši dočkají šťastného konce.

Emily McIntire přichází s temným milostným románem inspirovaným pohádkovým příběhem, který je plný vášně, překvapení i surovosti a který vás lapí tak snadno, jako když se ryba chytí na háček. Nebo snad na Hák?

Dojmy: Knížku jsem přečetla během čtyř hodin, neuvěřitelně dobře a rychle se čte. Vztah hlavních hrdinů je nakonec vážně trochu stockholmský syndrom, jedná se o románek z prostředí drogové mafie, takže nečekejte žádnou romantiku. Některé scény jsou vážně moc a díky tomu celek nebude sedět každému. Každopádně se mi líbí, jak autorka pracuje s postavami, to neuvěřitelné propojení různých motivů je vskutku povedené. Přijde mi, že na to, že tu má být Wendy jako rovnocenná je tu vlastně málokdy rovnocenná a její myšlenkové pochody, no je to zkrátka trochu klišé takové pohádkové 50 odstínů, akorát řekněme brutálnější? Nejspíš. Knížku bych hodnotila 8/10 je to dobře napsané, rychle se to čte, jsou tam dobře zpracované postavy i další motivy proplétající se celým příběhem, co se týče té brutality a ukotvení rolí žen a mužů, tak je to spíš moje osobní preference, že bych něco sem tam trochu pozměnila. 

Četli jste tento bestseller? Co si o něm myslíte? Dejte mi vědět do komentářů :) 

Sabča


3 komentáře:

  1. Nečetla jsem a myslím, že by to ani nebylo úplně pro mne. Já jsem spíš na ty detektivky :).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý námět na knihu. Já teď akorát čtu fantasy a už se s tím trápím pěkně dlouho.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, nečetla a hledala jsem si nějaké info ke knize a podle mě by se mi nelíbila.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat