středa 8. prosince 2021

Colectif | Retro šaty z Anglie vol.2

 Ahoj všichni, vítám vás u dalšího v pořadí druhého článku věnovaného mé obrovské vášni a to šatům, konkrétně ve stylu 50. let. V minulém článku jsem se věnovala značce Dolly & Dotty, se kterou jsem začínala. Bohužel přišlo CLO, DPH a další nepříjemnosti a z Dolly & Dotty něco sehnat je teďka spíš za trest oproti tehdejší dostupnosti. Dnes se tedy budeme bavit o značce, kterou jsem objevila letos a to Collectif Vintage clothing

Collectif je značka o něco dražší a kvalitnější než D&D, za běžné modely 1500-2000 Kč průměrně. Pro porovnání za tuto cenu jste u D&D koupily šaty a spodničku, když byly akce. Jenže tato značka je mnohem snadněji dostupná v našich končinách. Já kupuji u Šárky na Sugarbat nebo v rámci bazarů, avšak najdete je třeba i v Desirred na Václaváku nebo na jejich e-shopu. Nejznámější střihy této značky jsou bezesporu takzvané Doloresky se spadlými rameny nebo košilové Cateriny, já vlastním Doloresky a pak sic košilové šaty, ale v jiném střihu. 

První moje Collectifky jsme koupila na Facebookové skupině na bazaru pin-up šatů od Lenky Pražákové. Jedná se o nádherné bordó vínové košilové šaty s knoflíčky v podobě malých růžiček s bytelným páskem. Celkově šaty jsou na omak pevné, silné, kvalitní a mě ve velikosti UK14 sedí dokonale. Vynosila jsem je za letošní podzim nejvíc ze všech šatům, co mám. Stály mě tuším 800 Kč, což na tuhle značku je pakatel. 

V září k narozeninám jsem od přítele dostala šaty ke Škodovce, právě zmíněný nejslavnější střih Dolores. Červené šaty s bílými puntíky jsem kdysi chtěla jako svoje vůbec první, ale nebyly mi souzeny. Pod Doloresky je dobré mít podprsenku  bez ramínek, vzhledem k možnosti nošení se spadlými rameny.  Přítel je sehnal u Šárky na e-shopu Sugarbat za 1600 Kč. Ty ještě tolikrát venku nebyly, ale jakmile bude trochu tepleji slibuji, že je vyvenčím. Ráda bych si k nim pořídila ještě nějaké ladící doplňky, abych z nich měla obdobně kompletní outfit jako u těch vínových nebo jako u D&D s ptáčky. Tak to pro mě funguje nejlépe, když si postupně vylaďuju kompletní outfit. Rozhodně dělají pěkný dekolt, ale neschovají tolik bříško jako jiné střihy mi osobně přijde. 

Příští rok bych si ráda doladila outfit s Doloreskami, pořídila nějaké brože a také sukni, top a svetřík, tak uvidíme, co vyjde a co ne.

Které šaty se vám líbí víc? Dejte mi vědět do komentářů!

Sabča



8 komentářů:

  1. Uau! Tak ty puntíkované jsou boží. Ty bych brala taky. 🤩

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, já je taky zbožňuju, akorát ještě nebylo moc příležitostí je vynosit. Na jaře k nim chci pořídit nějaký pěkný botky, na boty k šatům jsem hrozný jelito

      Vymazat
  2. Moc krásný fotky i šaty. Když to člověk umí nosit, tak to vždy vypadá skvěle! :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Díky, puntíky jsou v retro stylu takový ten kýč, ale já pro ně mám prostě slabost.

      Vymazat
  4. Ahoj Sabi,
    ty šaty jsou perfektní. Moc ti sluší, je to skvělý styl.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, děkuji. Příští rok mám v plánu rozšířit arzenál o nějakou tu sukni, tak se určitě můžeš těšit, že u mě uvidíš i další nové kousky :-D

      Vymazat