neděle 28. srpna 2022

Hitlerův otec | Roman Sandgruber | Knihodojmy ve spolupráci s megaknihy.cz

 Ahoj, vítám vás po dlouhé době u knižní recenze na recenzní výtisk. Jak moc dobře víte dlouhodobě spolupracuji s e-shopem megaknihy a nedávno mi přišla nabídka na recenzi semi-odborné literatury. Obyčejně sahám i po válečných románech, takže proč se vlastně něco nedozvědět o tom, v čem Adolf Hitler vyrostl, co ho formovalo.  

Anotace: Dvě věci tížily Adolfa Hitlera až do jeho sebevraždy ve Vůdcově bunkru v roce 1945: jeho otec a venkovský původ. Jednatřicet dopisů celního úředníka Aloise Hitlera, které zůstaly více než sto let zapomenuty na půdě, umožňuje poprvé autenticky nahlédnout do životních podmínek Hitlerovy rodiny. Dávají tak Romanu Sandgruberovi příležitost převyprávět dětství a mládí pozdějšího diktátora. Svérázně vnáší světlo do temnoty mýtů a domněnek, jimiž je obraz Hitlerova otce opředený, a vykresluje živý obraz „Vůdcovy“ výchovy.

Dojmy: Kniha je opravdu spíše odbornou literaturou pro fanoušky tohoto tématu, což já jsem si zpočátku myslela, že jsem...Dost často čtu romány z této doby, ale tohle mě příliš neoslovilo. Knížka jsou surový fakta, nic víc nic míň - dětství kohokoliv bych se snažila podat s větším citem. Ne, že bych si myslela, že zrovna tato osoba si zaslouží soucit a empatii - to co udělal je neomluvitelné za jakýchkoliv podmínek. Žádné dítě se na svět nerodí zlé. Kniha bude skvělým pramenem pro diplomové a jiné práce na tohle téma, vnáší světlo do spousty situací, co v učebnici dějepisu nenajdete jako např. kde se nejspíš Hitler inspiroval hákovým křížem. Pokud je historie váš koníček nebo obor pak ano, ale pro běžného čtenáře mi to přijde čtenářsky těžko přístupné - jako hodně dlouhá vývěsní tabule v muzeu. Já jsem se do knihy musela vyloženě nutit a hodnotila bych jí s přihlédnutím na zobrazení nových faktů asi na 3/10

Knihu jsem získala v rámci spolupráce s e-shopem megaknihy a koupíte jí zde

Sabča


6 komentářů:

  1. Taky jsem měla možnost si knížku přečíst, ale cítila jsem, že knížka nejspíš nebude pro mě a musela bych se do čtení podobně jako ty nutit, jsem ráda, že jsem nakonec knížku odmítla :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já válečnou literaturu miluju, ale tohle se mi nepovedlo to jsem špatně odhadla. Třeba příště bude nějaká detektivka nebo román v rámci Ocelotu jakožto nakladatelství...

      Vymazat
  2. Já moc životopisné knihy nemusím, takže tohle bych si ke čtení asi nevybrala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáni, hele já už jich pár četla a zatím dobrý, tohle je první životopisný přešlap.

      Vymazat
  3. Mám to úplně stejně. Taky jsem se do knihy musela nutit a její čtení pro mě bylo spíše utrpení..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, uf tak to jsem ráda, že nejsem jediná. Bylo mi to až líto jí takhle strhat, ale přeci nebudu lhát.

      Vymazat