úterý 1. září 2015

Měděný jezdec | Paullina Simonsová | knihodojmy

Ahoj, vítám Vás po delší době u nějaké mé recenze. Mimochodem...Jak se Vám líbí rozhovory ? Baví mě pracovat s lidma takže se určitě na pár dalších rozhovorů můžete těšit. Dnes se mrkneme na první díl trilogie Táťána a Alexandr. Jinak...Jak se Vám líbí ve škole ? Přeji mnoho úspěchů v novém školním roce.

DějV čase napadení Sovětského svazu Německem se seznámí a zamilují hrdinové tohoto románu: sedmnáctiletá zelenooká Taťána a o několik let starší nadporučík Alexandr, skrývající před NKVD svůj americký původ. Jenomže se objevuje první problém, protože Taťánina starší sestra Dáša je do Alexandra také zamilovaná. Dobrosrdečná Taťána nechce své sestře zlomit srdce a tak se svých emocí snaží ze všech sil zbavit. Děj se odehrává v době německé blokády Leningradu. Mladá a naivní Taťána pomalu zjišťuje, co "pěkného" Vám život může přichystat.

Můj názor: Jelikož na knihu nad 500 stran nejsem moc zvyklá tak jsem s touhle celkem bojovala. Příběh je velice emotivní, ale mě to nijak zvlášť nedojalo. Kniha má na můj vkus pomalý spád a nic extra se tam neděje. Jediné co mě nutilo číst bylo to jak to vlastně dopadne mezi Taťou a Šurou. Nikdy by mě nenapadlo, že tak kladně hodnocená kniha mě bude tak nudit. Dále jsem také četla kvůli prostředí, v kterém se děj odehrává. Jelikož miluju Rusko a to především v postcrossingu a literatuře. Doufala jsem, že až se přehoupnu přes první půlku bude to lepší, ale ono nic. Chápu, že toho Taťa hodně zažila, ale neznám moc lidí kterým by život nenakopal sedínku.Nicméně narozdíl od ostatním Alexandra nemám nijak zvlášť v lásce. To nejspíš proto, že se mi nelíbí jeho povaha. Přijde mi takový nudný a bezcharakterní. Autorka měla více rozvést jaký vlastně je ....a teď nemyslím vzhled ani jaký je v posteli, protože na tom vážně nezáleží. Naopak hrozně sem si oblíbila Taťánu, která je zde popsána, tak že se mi to slévá do sebe. Nevím zda-li budu číst další díly, ale překrásné obálky k tomu určitě lákají.

Obálka: Líbí se mi kontrast Taťány, jakési památky v pozadí se zasněženou krajinou. Kdybych si kupovala knihy kvůli obálkám tak, už mi celá trilogie leží doma.

Doufám, že se recenze líbila a těším se na Vás u dalšího článku třeba i na Vašem blogu...,
s pozdravem Sabbi 

Žádné komentáře:

Okomentovat