středa 28. října 2015

Erilian - město čarodějů | Tereza Janišová | knihodojmy

Zdravím všechny,
dnes jsem tady s další recenzí, protože v tomto měsíci jsem napsala pouze jednu recenzi a tohle je druhá. Knížku jsem si jako první vybrala do roku 2014 a moc se mi líbila, a tak vám zde dnes přináším recenzi.

Autor: Tereza Janišová
Původní název: Česká knížka musí mít český název
Edice: Erilian
Nakladatelství: XYZ
Rok českého vydaní: 2010

Děj: Kiara Arkandela žije ve městě čarodějů, ve městě Erilian, kde nebezpečí číhá na každém kroku. Jako malá přišla o rodiče a je svým poručníkem, lordem Tesianem, silně střežena jako nějaký poklad. Dívka nastupuje na vysokou školu magie, kde se začne její život měnit vzhůru nohama.

Končí jí období dětství a začíná jí nový život dospívající ženy, která oplývá silným magickým nadáním. První den školy nezačne nejlépe - ostře si ji podá ,,Tesi'' za nedochvilnost (protože každý rozumný člověk se o mladé děvče musí bát, když někde trajdá o půlnoci) a poté je téměř napadena opilými spolužáky, avšak zachráněna záhadným mužem na gryfovi.
Později zjišťuje pravou totožnost svého hrdiny - Lyraz Perelian - byl za nemyslitelné činy vypovězen z města a vrací se sem jen někdy, avšak v utajení.
S tímto mužem do života Kiary přichází láska, zklamání, nenávist a konečné odhalení minulosti.

Obálka: Obálka je nádherná, bylo to to první co mě upoutalo, protože já miluju kouzla a draky, takže jsem si knížku musela půjčit. Mimo to je obálka kreslena podle skutečné osoby, kterou by mohla být sama autorka, jelikož na internetu najdete spousty fotek, které mají představovat hlavní hrdiny a Tereza Janišová se Kiaře neskutečně podobá.

Můj názor: Knížka se mi nesmírně líbila. Byl to jednoduchý, dětský příběh o magii a já kouzla naprosto zbožňuji, a tak se knížka ocitla na týden v mé knihovně. Jelikož byla půjčená z knihovny a byla obalená, nemohla jsem s knížkou navázat obecné pouto, jak se mi stává u mých knih, v mém vlastnictví.

Ačkoliv byl příběh poměrně předvídatelný a celkově všechno hodně jednoduché, mělo to potřebnou jiskru čtivost, kvůli které se mi knížka vryla do paměti a nemohla jsem se pustit myšlenek na ni. Nechyběli prvky romantiky, akce, dobrodružství, zkrátka prvky opravdové knihy, jenž se okamžitě zalíbila. Ocitáte se ve víru událostí, které nejdou zastavit, nemůžete přestat postupně objevovat svět, který vytvořila čeká autorka. Realitu tomu dodaly projekty, fotografické projekty, které daly předlohu k obrázkům v knihách. Moc se mi líbilo se začíst do tohoto příběhu a užít si každé slovo, každou stránku.

Kniha byla doplněna krásnými ilustracemi, které zpestřili čtení a mohli jste více zapojit fantazii, která se nedá zastavit. Postavy mi byly sympatické, dokonce jsem ani nečekala takový konec, protože ona postava se hrála naprosto dokonale. Děj se mi velice líbil, sice rozuzlení bylo trošičku uspěchané, ale jinak promyšlené a dobře postavené. Celá kniha byla krásně postavena.

Příběh se mi velice líbil, a proto ho srdečně doporučuji, protože se vyplatí si něco takového přečíst. Tvorba nového světa, který je originální, plný každodenního života, jenž je s radostí pozorován čtenáři, zabere velkou dávku času. Další díly jsou ještě lepší a první díl skvěle doplňují.

Read books
Sissi









Žádné komentáře:

Okomentovat

Rossmann haul