úterý 6. října 2015

Otevřená mysl | povídka


Ahoj! 
Jsem tu nová a budu vydávat jiné příspěvky než holky, tak doufám, že se to bude líbit. Jmenuji se Eliška a budu se podepisovat *ElliLila.
Naplánu mám zatím povídky, které píši. Chtěla by jsem mooooc poděkovat Sabbi, že mi navrhla s ní spolupráci a i Sissi. Holky jsou super a znám je osobně a určitě chci podpořit jejich blog. Tak konec kecání a jde se na první povídku.


„Pojď k tabuli, Lilo,“ pomalu se zvedám a jdu k tabuli. V roztřesených dlaních držím žákovskou knížku se sešitem. „Tak mi pověz…“další slova už neslyším. Cítím, jak mě celá třída probodává pohledem. Jejich ústa se mi vysmívají. Oči učitelky mi naznačují, že bych se sebou měla něco dělat a začít při hodinách dávat pozor.
 Ale jak? V zadní lavici vidím svět úplně jinak. Kulaté obroučky brýlí v jednom kuse sklouzávají po špičatém nose rozčílené učitelky. Bílá křída zapisuje nesmyslné klikyháky na tabuli, které se mám naučit. Obtloustlé prsty při zkoušení ťukají do lavice a udávají rytmus mému tepu. Nervózní spolužáci cvakají propiskami, jiní klepou nohou a pořád dokola rozepínají zipy od penálu. „ Nemůžeme nad tím strávit celou hodinu, slečno…“její úzké rty se otevírají do široka, pro lepší artikulaci. Její krk se v té chvíli podobal želvímu, když vystrkuje hlavu z krunýře. Její vystouplé žíly vypadaly, že každičkou chvilku prasknou. V té chvíli jsem měla jasno. Učí mě čarodějnice. Jak to, že mě to nedošlo? Celou tu dobu to bylo jasné. Rudé, rozčepýřené vlasy nosila sepnuté do spony. Dlouhé, strakaté sukně byly celoročním oblečením. Na krku zavěšené talismany a další nemódní činčarády. „Nevím…“rychle odpovídám, když zahlédnu vytřeštěné oči mých spolužáků. Dochází mi, že není něco v pořádku. Blesku-rychle se otáčím na paní učitelku, která už není naší paní učitelkou…. Obluda. Stojí přede mnou příšera z temného světa. Má stále vlasy sepnuté sponou, kulaté obroučky na nose, ale tělo má jiné. Místo rukou má spoustu chapadel. Po celém těle bradavice. Z úst se táhne zelený, páchnoucí odér. Celá třída je v panické hrůze. Čarodějnice a příšera v jednom. To jsem ještě neviděla a to ze zadní lavice toho vidím hodně. Její velikánské chapadlo se pomalu přibližuje ke mně. Najednou se celá třída naplňuje temnou silou. Magií……
„Lilo! K tabuli!“ ach jo, po vzdychnu si, když jsem přerušena uprostřed mé bláznivé myšlenky. Po chvilce si sedám s jedničkou v žákovské knížce a uvědomuji si, že jsem zpátky v nudné realitě.




Psaní mě neskutečně baví a naplňuje! Nezapomeňte, že čtení je otevření nového příběhu plného fantazie. 
Teď už Vaše Elli-Lila

Žádné komentáře:

Okomentovat