čtvrtek 25. dubna 2024

Štěstí hřeje jako slunce | Pauline Mai | Knihodojmy

 Ahoj, s výjimkou Smrtící terapie jsem se už od února až do dubna prokousávala touhle knížkou, no a začátkem dubna se mi konečně podařilo ji dočíst. Dnes jsem tu tedy s recenzí na ní. 

Anotace: Carli je něco přes třicet a pracuje jako servírka v kavárně, kterou kdysi vedli její italští prarodiče. Na krku má dluhy za nedokončené studium architektury, a tak živoří v pronajatém pokoji a jediným světlým bodem v jejím životě je kamarádka Fritzi. Jednoho dne se ale Carli dozví, že zemřel stálý host kavárny Fabrizio a odkázal jí starou hračkářskou dílnu ve Florencii. Že by osud přece jen nabídl způsob, jak uniknout neuspokojivému životu v deštivém Marburku? Mohla by dílnu prodat, zaplatit dluhy, a třeba i dokončit školu.

Když se Carli ocitne ve Florencii, ucítí na kůži hřejivé paprsky italského slunce, toskánský vítr ve vlasech a ve vzduchu se mísící vůni bylinek, citronů, sladkého pečiva a skvělé kávy. Během vyklízení dílny objeví příběh dávné lásky, který jí pomůže pochopit spoustu věcí o sobě i své rodině. A pak si uvědomí, že už se nechce vrátit, protože možná právě tady a teď začíná prožívat úplně nový příběh…

Dojmy: Knížka byla v první polovině hrozně ucouraná a hlavní hrdinka mi rozhodně nepřišla tolik zajímavá jako Penelopa v Štěstí má barvu levandule. Naopak bych klidně více rozvinula Fritzi a Borise, moc se mi líbila linka dávné lásky, ale bohužel tohle ani jedno z toho ve finále nezachraňuje. Celá knížka se neskutečně táhla. Autorka bývá doporučovaná pro oblíbence Caplinové, ale je to jako kdybyste několikrát vylouhovaly čajový sáček, není to ono a ta chuť je taky trochu prázdnější. Popisy Florencie jsou až poetické a trochu mě to nalákalo přidat si jí na pomyslný seznam míst, která bych ráda navštívila. No jsem každopádně ráda, že mám knížku za sebou a od dalšího dílu si nechám zase nějaký odstup ač Hanička avizovala, že ten je z nich asi nejlepší. 

A co zrovna čtete vy? Dejte mi vědět do komentářů :)

Sabča


4 komentáře:

  1. Ahoj Sabi,
    tento díl mi přišel zatím nejslabší, nejlepší je rozhodně ten třetí, kde se to odehrává v Irsku.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Sabčo, já jsem včera dočetla Nebezpečná místa od Patricie Gibney a zatím váhám, co si vezmu dál - mám tu dvě detektivky (Vondrušku a Bjorka) a knížku o životě Astrid Lingrenové.

    OdpovědětVymazat
  3. Takovou nenáročnou oddechovku bych zrovna potřebovala. 🙂
    Já mám přečtené Velrybí divadlo - velmi pěkná knížka a chystám se na na nové vydání Čaroděje ze země Oz.

    OdpovědětVymazat
  4. Páči sa mi tvoja analógia, že táto kniha bola ako niekoľkonásobne Vylúhované vrecúško čaju. Caplinová mám rada, ale je ako novodobá Rosamunde Piltcherová. Caplinová má však štýl písania, ktorý aj napriek jednoduchému deju dokáže ľudí zaujať.

    OdpovědětVymazat