čtvrtek 11. dubna 2024

Univerzální japonský nůž do každé kuchyně | ve spolupráci s Denis Henry

 Ahoj, vítám vás u dnešního článku. Dneska na to půjdeme zostra, v rámci postupného pořizování věcí do budoucího domova se mi podařilo navázat spolupráci s e-shopem Denis Henry, kde najdete prémiové ať už právě japonské nože Kai nebo třeba formy, hrnce, pánve a další nezbytnosti každé hospodyňky. 



Já si dnes vybrala právě nůž Wasabi Black od značky Kai. Sice nějaký základní set nožů na běžné používání mám, ale chtěla jsem jeden pořádný ostrý nůž, takové to pomyslné Ferrari mezi noži, ač zde se hodí říct spíše Subaru nebo Nissan neb mluvíme stále o Japonsku. Nože jsou broušeny stejným způsobem jako samurajské meče tedy z jedné strany. Tenhle 20 centimetrový krasavec je univerzální a hodí se skvěle na přípravu steaků, krájení zeleniny nebo i jemnější práci jako sekání bylinek. Při své pevnosti si stále drží i pohodlné držení a určitou lehkost ač s ním zvládnete nakrájet i pořádný kus hovězího. Chcete-li do toho pořádně říznout značka Kai získává pravidelně různá ocenění a i tak si drží poměrně snesitelné ceny. 

Dovolím si připojit k tomuto doporučení i můj oblíbený recept ze zvěřiny - kančí guláš. Ten zabodoval zatím u každého komu jsem ho uvařila. Popravdě se s ním nyní chystám experimentovat, protože se mi doma sešlo srnčí, daňčí a kančí a od každého kousek, tak minimálně dva druhy zkombinuju. 

Budete potřebovat: 

  • 2 cibule
  • máslo
  • sůl
  • 1 lžičku hořčice
  • 4 stroužky česneku
  • pepř mletý
  • 3 dl hovězího vývaru
  • 2 ks bobkového listu
  • 3 ks nového koření
  • kmín
  • 2 dl piva
  • mletou papriku
  • tmavou jíšku
  • 4 ks jalovce
  • olej
  • provensálské koření
  • 500 g kančího masa
  • 1 lžíce rajského protlaku

Rozpalte v tlakovém hrnci olej s kouskem másla. Přidejte plátky cibule a nechte je zesklovatět. Následně vmíchejte i plátky česneku a restujte do rozvonění. Jakmile cibule získá zlatavý nádech, vhoďte do hrnce na kostky nakrájené maso a okořeňte jej vaší oblíbenou směsí koření a bylinek.

Po chvilce restování, kdy se maso zatáhne a krásně rozvoní, přidejte rajčatový protlak a hořčici. Promíchejte, aby se ingredience propojily, a nechte směs krátce prohřát. Poté zalijte vše hotovým vývarem a pod tlakem vařte alespoň 30-40 minut. Pokud nemáte k dispozici tlakový hrnec, počítejte s dobou vaření přibližně 1,5 hodiny v klasickém hrnci. Doba vaření se samozřejmě liší podle velikosti použitých kusů masa. Na závěr guláš zahustěte jíškou pro dosažení požadované konzistence. Hotový pokrm servírujte s houskovým knedlíkem nebo pečivem dle vaší chuti.

Musím uznat, že nůž mě neskutečně překvapil - ten krájí úplně sám ať už maso, tak zeleninu. 

Máte doma nějaký nůž s velkým N? Jíte zvěřinu? Dejte mi vědět do komentářů :)

Sabča

6 komentářů:

  1. Ja okrem bravčového a kuracieho mäsa nejem žiadne iné, aj keď sa občas stane, že mi nepovedia z akého je to mäsa a zjem aj iné, ale ak to viem dopredu, tak to mäso radšej nejem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda :) ale chápu to - já zase nejím ryby s výjimkou rybích prstů - neumím tam pracovat s těmi drobnými kostičkami. Kdežto život bez hovězího třeba si nedovedu představit.

      Vymazat
  2. Moc pěkný kousek. Ten by ocenil hlavně manžel, stejně jako ten zvěřinový guláš. I když říci bych si dala taky - jak pokud jde o nůž, tak pokud jde o guláš.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Sabi, nůž vypadá velmi vydařeně. Minimálně je to dobrý tip na dárek. : ))

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkný kousek, Sabi, kvalitní nůž je vždy potřeba :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky,
    nůž se mi líbí a zvěřinu vůbec nejím. Martin ji má celkem rád, neměla bych problém je udělat, ale jíst to moc nechci.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat