neděle 3. ledna 2016

Splněná přání za Vánoce 2015 | Vánoční knižní přírůstky

Ahoj všichni,
zdravím vás při mém prvním článku v novém roce 2016. Znovu je další rok za námi a já si teprve teď začínám uvědomovat jak rychle ten čas letí. Za chvíli bude vysvědčení a spustí se ten divoký řetězec událostí na několik dalších let.
Dneska jsem tady, abych vám představila knížky za Vánoce, které budou posíleny ještě o dvě knihy, které jsem si až v lednu kupovala za narozeninovou poukázku, takže jsou to takové dva post narozeninové - vánoční dárky. Dohromady vám tady představím 9 knih, z nichž si některé konečně můžu odškrtnout ze svého WishListu.


1) Charles Portis: Opravdová kuráž

Knížka se stala vůbec prvním mým dárkem k Vánocům už ve škole, kde mi ji nadělila Sabbi. Mylně si myslela, že mě možná trošičku zklame, protože já se někdy až moc zarputile držím svého hlavního žánru - fantasy. Jenže vůbec ne, knížka mě nadchla už jenom obálkou a anotací, takže se těším na četbu z dob Divokého západu.

Anotace: Příběh čtrnáctileté dívky, která se rozhodne pomstít smrt svého otce. Vydá se na výpravu za jeho vrahem ve společnosti federálního maršála, jenž má pověst opilce, ale zároveň tvrdého muže, protože málokdy dovede zločince před soud živé.
Postupem času s nimi, napůl proti jejich vůli, spojí síly i texaský ranger LaBoeuf a tato trojice pak staví svůj důvtip proti přesile skupiny desperátů.
Kniha je považována za jeden z nejlepších amerických románů na téma Divokého západu a stala se předlohou pro stejnojmenný film.


2) Marcus Sedgwick: Já nejsem neviditelná

Knížku jsem poprvé uviděla ve videu Markéty ze Světa podle Marillee. Líbilo se mi, jak se o ní zmiňovala, a tak jsem si řekla proč ne. Kniha je navíc od mého oblíbeného nakladatelství CooBoo, takže to bude příběh pro mladé s pořádnou dávku reálného života, o kterém většina z nás nemá potuchy.

Anotace: Otec Laureth Peakové ji naučil sledovat opakující se události, vzory a čísla - což je něco, pro co má jeho dcera očividně mimořádné nadání. Její tajemství? Je slepá.
Pak se ovšem táta ztratí, Laureth popadne svého sedmiletého brášku a vydají se vstříc záhadě a na velký tajný výlet až do New Yorku. V tomhle velkoměstě je její dovednost vysledovat šokující a občas nebezpečné spojitosti dovede do světa plného temnoty.
Zachrání sebe i tátu?
Já nejsem neviditelná je spletitá skládačka o tom, že nic se neděje jen tak pro nic za nic a náhoda neexistuje. Třináctý román (že by přece jen náhoda :)) proslulého Marcuse Sedgwicka, který nedáte z ruky ani po poslední stránce.


3) Jostein Gaarder: Sofiin svět

Tuhle knížku jsem si chtěla už dlouhou dobu přečíst, věděla jsem, že ji mají v knihovně a chtěla jsem si ji jednou půjčit, a když už byly ty Vánoce, tak se ocitla na mém seznamu přání a já tajně doufala, že právě ji dostanu pod stromeček. Nakonec druhý balíček byla opravdu tahle kniha a já se můžu doma kochat její modrou obálkou.

Anotace (z databáze knih): Světově nejžádanější dějiny filozofie. Populární dílo naznačuje nenáročnou formou podstatu nejvýznamnějších filozofických koncepcí (např Démokritos, Platón, Descartes, Kant, Hegel, Marx, Freud). Elementární poznatky z dějin filozofie Gaarder včlenil do beletristického útvaru - příběhu o dospívání patnáctileté dívky, kdy výklad dějin filozofie je duchaplně a vtipně komponován jako román s tajemstvím.


4) Kerstin Gier: Rudá jako rubín

Po Rudé jako rubín jsem pokukovala už jako dvanáctiletá a chtěla jsem knížku nutně u sebe mít. Vždycky jsem si v knihkupectví vybrala něco úplně jiného a kniha společně se dvěma doplňujícími díly zůstávala na polici, aniž bych si ji jednou konečně koupila. Vzpomínám si, že když jsem ji vzala do ruky a přečetla si název série ''Láska nezná čas'' okamžitě jsem knížku vrátila a nechtěla o ní ani slyšet. Ale nakonec se milovnice historie prostě musela o knížku hlásit, hlavně potom co mě nadchnul ten úžasný film, který u nás dabovat nebudou :(

Anotace: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemství je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Kerstin Gierová nechává ožít ten nejkrásnější pocit na světě! Příběh vás potěší, budete se smát a s hrdiny soucítit. Gideon a Gwendolyn překračují všechny hranice času!


5) Kerstin Gier: Modrá jako safír

Druhá kniha, která nás znovu vezme do kouzelného světa, plného magie, lásky a nebezpečí, které se skrývá ve stínech a sama Gwendolyn musí pochopit, jak se zachránit.
Chci upozornit, že anotace je plná spoilerů, které prozrazují děj prvního i druhého dílu. Ti, kdo to ještě nečetli nebo knihu ani nemají předem varuji.

Anotace: Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka v čase. Koneckonců mají s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec jednoduché!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. JInak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!

Kola osudu a chronografu se znovu roztáčejí v druhém díle trilogie Drahokamy!


6) Kerstin Gier: Zelená jako smaragd

Když jsem rozbalila pár posledních dárků pod stromečkem našla jsem u nás jen tenhle poslední díl celé trilogie. Byla jsem docela rozpálená, protože dostat poslední díl z trilogie není vůbec příjemné. Hodně mě to namíchlo. Nakonec jsem přece jen dva první díly našla pod stromečkem u tety a byla jsem za ně nesmírně vděčná.
Znovu informuji o spoilerech v anotaci. Nemějte mě za původce, já jen opisuji anotace z knížek.

Anotace: Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwendolynnin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit...
(Pozn.: Xemerius se velmi obává, že nikoli.)


7) Anthony Doerr: Jsou světla, která nevidíme

Knížku jsem si přála tak moc, že jsem se na ni při každé návštěvě knihkupectví dívala jako slintající pes na kost (neberte to doslova). Nakonec to byla poslední knížka, kterou jsem rozbalila, takže se hodně těším na těch 500 stránek, což je pro mě hračka a schválně za jak dlouho to přečtu.

Anotace (není přesně z knihy): Marie - Laure žije se svým otcem v Paříži nedaleko Muzea přírodní historie. Prožívá spokojené dětství, když j život postaví před první těžkou zkoušku, když v raném věku oslepne. Její otec má na starosti tisíce zámků v budově muzea. Po oslepnutí otec jí postaví dokonalý model jejich čtvrti, aby si mohla ulice vštípit do paměti a byla schopná najít cestu domů. O šest let později Paříž obsadí nacisté a otec s dcerou prchají do opevněného městečka Saint-Malo, kde žije ve vysokém domě u moře Mariin samotářský prastrýc. Odvážejí s sebou nejspíš nejcennější a současně nejnebezpečnější klenot z muzejní sbírky.



8) Lauren Kate: Slza

Pamatuji si upoutání obálkou, kde jsem viděla kouzelnou pohádkovou bytost z pořádné fantasy knihy, jenž jsem si moc přála, a nakonec ji dostala díky poukázce na 500 Kč do knihkupectví, za kterou hodně děkuji.

Anotace (není z knihy, protože je hodně dlouhá): Nikdy nesmíš plakat... Sedmnáctiletá Eureka od své milované matky ví, že její slzy mají sílu obnovit dávno ztracený kontinent Atlantidu. Nesmí nikdy uronit ani slzu! Při podivné nehodě její matka nečekaně umírá a Eureka pomalu ztrácí chuť do života. Potkává Andera, chlapce jehož oči jsou tyrkysové jako hlubiny oceánu, a který ji varuje před hrozícím smrtelným nebezpečím. Následně Eureka odhaluje starověký a děsivý příběh nešťastné dívky...

9) Soman Chainani: Škola Dobra a Zla


Anotace v tomto případě snad nebude potřeba, všechno co hledáte najdete v recenzi, která byla mou druhou a vydávala ji Sabbi, protože jsem neměla po ruce svůj notebook a svůj Google účet. Druhý díl jsem bez jakékoli námahy dostala ve škole po dlouhém čekaní na dodávku, a první díl jsem četla jen v knihovně. Jelikož jsem si první díl přála, tak jsem si knížku vybrala za poukázku a konečně ji mám doma a můžu se obálky konečně dotknou, protože když je obal schovaný pod ''ochranou fólií'' (nevím jak tomu říkat) necítíte nic.


Jen bezduché prázdno...


Tak a to by bylo pro tento článek všechno, já doufám, že se vám líbil a najdete zde nějakou inspiraci a příště zase ahoj.

Read books
Sarah

Žádné komentáře:

Okomentovat