neděle 24. ledna 2016

Všechny barvy země | Beth Revisová | knihodojmy

Ahoj všichni,
tenhle rok nezačal nejlíp, protože jsem nedokončila ani měsíc leden bez toho, abych neonemocněla. Týden jsem zase ležela a léčila se, řekla bych, že už by mi to stačilo. Omlouvám se tímto za další ,,týden v trapu bez mých článků'' (trochu dlouhé pojmenování, ale co) a vítám vás u tohoto článku, kde zakončíme další sérii.¨
Prostřednictvím tohoto článku bych vám chtěla říct, že jsem se se Sabbi dohodla, že spustím vlastní blog....to se ale ještě konat nebude! :-)
Dohodla jsem se s ní, že bych psala recenzní výtisky a asi třikrát do měsíce, takže bych to později začala uplatňovat, abych měla volný čas a mohla číst a později spustit svou vlastní stránku o knihách.
Teď ale dost vykecávání a jde se psát!
Děj: Amy a Syn konečně po dlouhém snažení dokázali opustit vesmírnou loď Universum, společně s více než polovinou populace na vesmírném plavidlu. Oživení příslušníků armády a vědců je rychle přichytlo k novému domovu - Zemi Centauri - kde všichni chtějí začít nový život. Nastal čas novou planetu kolonizovat a začít po dlouhé době žít. Bohužel podle zjištění z hádanek, které jim přichystal Orion je planeta osídlena krvelačnými příšerami, kterým jde jenom o vaši smrt!

Amy se po dlouhém odloučení setkává s rodiči, ale jak si zvykla se o sebe starat sama a poradit si v jakémkoli případu je teď minulostí, protože je teď hlídána jako oko v hlavě svým otcem i svou matkou, kteří si asi nedokážou uvědomit dceřinu blížící se plnoletost, že už to není malá holčička, co potřebuje záchranu v každé vteřině. Kromě toho se Amy ocitá mezi dvěma chlapci - svým milovaným Synem a Chrisem, příslušníkem armády, který ví jak jí rozvařit krev v žilách. Uvědomuje si, že jejich nový domov, ba co víc, i nový život je úplně jiný než si každý představoval. 

Lidé jsou napadáni pterodaktylými obyvateli, několik je usmrceno a jak to vypadá, zrádného Phydusu se tady nikdo nezbaví. Látka, která měla na svědomí tolik životů, nekontrolovatelné chování lidí na lodi a všechny potíže, je zpět a je využívána nebezpečněji než, kdy dřív. Kolem těch úmrtí se točí mnoho otázek, včetně té, kdo za tím stojí.
K tomu je tu pár dalších věcí, jenž jsou nebezpečné lidskému životu. O planetu, o domov, po kterém tolik lidí toužilo, se musí bojovat, jinak nemá nikdo sebemenší naději přežít!

Můj názor: Knížka představovala finále, na které jsem se hodně těšila. Po předchozích dvou dílech jsem byla připravena konečně nalézt odpovědi na všechny otázky a zároveň konečně dočíst celou trilogii do konce. Z děje třetí knihy jsem byla naprosto nadšená, nevím jakými slovy vyjádřit tu směsici napětí, akce, nebezpečí, citů, záhad a tajemství, a mnoho dalšího, jelikož tahle série je opravdu podařená, protkaná originalitou se skvělými nápady, zkrátka vším co úspěšná série potřebuje. 
Byla jsem povinována si knihu koupit, přečíst a stejně jako hrdinové této knihy, dotáhnout všechno do konce. Nebylo těžké se do knihy začíst. Pohledy Amy a Syna mi všechno v novém světě ukázaly ze všech možných úhlů. Přijdeme zde o hodně postavy, ale nové zase nalezneme. Já neměla problém si oblíbit nějakou postavu jen po pár stránkách jejího jednání. Proto si myslím, že kniha byla velice propracovaná, jelikož se mi často nestává, abych dokázala postavě uvěřit jen po pár větách. 
Autorka měla velkou šanci, kterou nepromrhala, ale využila na plno a dokázala napsat knihu, kde jsem obdivovala děj, postavy, prostředí, konec, zápletky, prostředky....tolik věcí k vypsání, celkem všechno, tahle kniha je opravdu pecka!
To jen dokazuje takové menší ,,turné'' uspořádané CooBoo, předtím než měl vyjít tenhle díl tak moc jsme se těšili! Všichni co tuhle sérii četli chtěli ukončit to dlouhé tápání po odpovědích. Mě tenhle díl opravdu vyjevil pravdu a hodně se mi líbil. Opravdu měla celá série nadchla, rychle jsem se do ní začetla (a u vás co to četli to ani možná jiné nebude), bylo to napínavé, všude se rozkládalo tajemno, akce a hlavně novinky, o kterých byste možná ani neuvažovali.
Rozhodně doporučuji milovníkům fantasy, možná i sci-fi, jelikož tahla kniha je young adult sci-fi. 

Read books
Sarah 

Žádné komentáře:

Okomentovat