úterý 25. srpna 2015

Škola Dobra a Zla | Svět bez princů | Soman Chainani | knihodojmy

Po dlouhé, opravdu dlouhé době jsem si slíbila, že konečně napíšu recenzi na druhý díl oblíbené knihy Škola Dobra a Zla. Tentokrát to bude jiné - chlapci a dívky jsou nepřátelé a otázkou je jak se s tím vypořádají dvě kamarádky z Gavaldonu.

Autor: Soman Chainani
Původní název: The School for Good and Evil - A World Without Princes
Edice: The School for Good and Evil/Škola Dobra a Zla
Nakladatelství: CooBoo
Rok českého vydání: 2015

Děj: Sofie a Agáta daly přednost přátelství před láskou a princi, a s pomocí kouzel se vrátily do Gavaldonu. Všechno se pomalu vrací do starých kolejí. Tedy skoro. Sofie i Agáta jsou populární, protože se jako jediné dokázaly vrátit zpět z Říše Dobra a Zla. Pomalu se bývalá čarodějnice s tváří princezny začíná připravovat na vstup nových členů do rodiny a Agáta má zase svůj klid hřbitovního domku. Později si začne přát nový konec, začne přemýšlet co by se stalo, kdyby si ten den vybrala svého prince, Tedrose. Všechno se dozví dřív než čeká.
Obyčejné přání od srdce otevře bránu do světa pohádek a vetřelci začnou požadovat Sofii. Ta zmizí a Agáta se vydává za ní. Avšak svět se dočista změnil. Děvčata, jak princezny, tak i čarodějnice, se spojily proti klukům a vyštvaly je na had Zla a samy se opevnily v zámku Dobra. Dočista se změnila i výuka, znepřátelené strany dokáží zachránit jen děvčata z Gavaldonu. Nebo spíš jenom jedna. Agáta se na radu čarodějnic a svých kamarádek vydává za hlasem svého srdce, které bije pro Tedrose. Plánují, že napíší nový konec a svým polibkem pošlou Sofii zpět. 
Jenže co se stane, když se Sofie ztratí?
Jak celý příběh bude ukonče?
Rozhodně velice překvapivě!

Obálka: Obálka mě nadchla, tedy aspoň na první pohled. Dvě dívky, velké kamarádky, které má zanedlouho znesvářit kluk. Jediný kluk dokáže nadělat potíže. Později jsem se nemohla vzpamatovat, že na obálku se autor odvážil přidat (souhlasem) červenou řeku s plavajícími kostrami. Když jsem zjistila co jsou zač, málem mě kleplo. Určitě se mi obálka nakonec nelíbila tolik jako u prvního dílu. To je velké mínus.

Můj názor: Ani tak moc se rozepisovat nebudu. Příběh byl znovu velice promyšlený a kouzelný. Ale přece jsem se nemohla už při čtení prvního dílu zbavit pocitu, že mi kniha něco připomíná. Má jistou podobnost s oblíbeným seriálem mé sestry, Ever After High. Stejný pohádkový svět, dokonce i téměř stejný princip, ale co je hlavní škola, škola pohádkových bytostí. 
Dál se vrátím k příběhu. Znovu velice napínavé, nechybělo dobrodružství, vtipné scény a samozřejmě romantika. Mezi Tedrosem a Agátou to zaslouženě jiskřilo, vždyť už od prvního dílu se mi pro sebe zdáli stvoření a mé zdání se potvrdilo při momentu, kdy o něm začala Agáta přemýšlet. 
K postavám se můj vztah nezměnil, obdiv k Sofii je stále na bodu mrazu, zato plně podporuji Agátu. Moc se mi líbilo jednání postav, hlavně jak se čarodějnice a princezny, a princové s čaroději dokázali stát spojenci či přáteli, a dokázali spolupracovat. 
Musím uznat, že se mi příběh znovu líbil, ale jsou nějaké mínusy, které se mi nezdáli - obálka, znovu místa ze kterých se zvedal žaludek, strašné popisy situací, kde by člověk ztratil sám sebe, svůj normální rozum, protože se opravdu některé situace nedaly unést.
Jinak jsem spokojená a vřele doporučuji knížku nadšencům do pohádek.

Read books
Sissi

Žádné komentáře:

Okomentovat

Avon haul