úterý 11. srpna 2015

První stříbrná kniha snů | Kerstin Gierová | knihodojmy


Autor: Kerstin Gierová
Původní název: Silber - Das erste Buch der Träume
Edice: Silber
Nakladatelství: CooBoo
Rok českého vydání: 2014

Děj: Zdáli se vám někdy živé sny, které vlastně byly skutečností?
Mohli jste se pohybovat někde, kam většina lidí nemůže?
Tohle zažívá dívka jménem Liv. Společně se svou sestrou Miou, matkou a chůvou Lottie se stěhuje do Anglie. Bohužel místo vysněného venkovského ráje je čeká pronajatý byt, kde zůstávají bez budoucnosti, protože se neví kdy se majitelé vrátí. Liv a Mia začínají chodit do nové školy kde každá dostane svou kmotru.
Liv se seznamuje s neoblíbenějšími kluky na škole, Henrym, Arturem, Jasperem a Graysonem, který je shodou okolností synem Ernesta, chlápka co se až moc často objevuje ve společnosti Liviiny matky.
Dívce se každou noc zdají podivné sny - každý člověk má své dveře a může proniknout do snů ostatních, jen když má dotyčný předmět, který někomu patří. Takhle se s pomocí Graysonovy mikiny dostává do jeho snů, kde se setkává s jeho kamarády a sama může svou přítomností ovlivnit probíhající sen. Nejvíce se jí zdá sen o hřbitově, kde se koná podivné vyvolávaní duchů a hlavními aktéry jsou právě kluci, které zná ze školy. Po dlouhé noci je Liv pokaždé nevyspalá, nesvá a její špatnou náladu posiluje fakt, že se zanedlouho bude muset stěhovat k Ernestovi a jeho dětem, protože jak se zdá, tento muž si našel cestičku k srdci její mamky.
Později se Liv přidává ke ,,hře'' Arthura, Jaspera, Graysona a Henryho, kde musí dopomoct ke zlomení poslední pečeti a navíc zůstat pannou. To není lehké, protože mezi ní a Henrym to vážně jiskří. Přece jen se ke ,,hře'' přidá a doufá, že se z ní dostane co nejrychleji pryč, protože jí a klukům jde o život.
Jak dopadne soužití Graysonovy a Liviiny rodiny?
Dokáže společně s kluky ukončit tuhle děsivou hru?
Vznikne mezi ní a Henrym něco víc než jen přátelství?
A kdo je tajemná Secrecy, která vede blog Plesky Třesky?
Každopádně tohle je všechno je teprve začátek.

Obálka: Tajuplná černá obálka zobrazující Liviiny dveře, stříbrné ornamenty a hlavně ještěrku, která je tvarem její kliky, je skvělým představením děje, který nebude jen o obyčejné světě. Myslím, že design je velice krásný, autorka vsadila na nebezpečí a tajemno, které na této obálce vyniká, ale někdy se může zdát až moc strašidelné a moc temné. Představit si okamžik, že bych ji uviděla o půlnoci, osvícenou měsíčním svitem úplňku mi dvakrát nevoní. Dokážete si představit ten jekot? :)

Můj názor: Knihu četla Sabbi a doporučila mi ji k četbě. Musím uznat, že to nebyl špatný výběr a při čtení jsem se bavila. Líbil se mi design každé kapitoly, kde na čísly vždy byly vyobrazeny ornamenty podobné těm na obálce.
Děj mě oslnil, ale hlavní postava až tak moc ne. Kniha byla psána z pohledu Liv, která se chová stejně jako ostatní hrdinky. Autorky či autoři si myslí, že když obsadí do role hlavní postavy stydlivou, nevědoucí a dětinskou holku všechno je OK, ale ne u mě. Překvapilo by mě, kdyby někdy autoři napsali příběh o sebevědomém hrdinovi, kterému by nechyběl mozek a uměl logicky vytvořit strategii k získání šťastného konce. Přece jenom se mi jinak příběh zamlouval a styl psaní autorky mě překvapil.
Hodně se děj odehrával ve snech a tento svět neznal hranice, protože fantazie se nedá zastavit. Popisování jednotlivých okamžiků, pocitů a věci, které kolem sebe viděla Liviinýma očima autorka je opravdu důkladné. Klade důraz na popisování, aby každý čtenář pochopil danou myšlenku nebo situaci. Právě psané slovo je velkým plusem u této knihy.
,,Hra'' ke které se Liv přidala mi připadala velice strašidelná, přece jenom ji stvořila parta opilých teenagerů, kteří se nedokázali zabavit a chyběl jim adrenalin. Ale místo hry pro zábavu stvořili hru o život. Bez tohoto napětí by kniha neměla hlavní zápletu a příběh by nebyl celý, takže si myslím, že vsadit na nebezpečnou hru, kde nikde nic není stejné jako se zdá, byl velice dobře provedený tah.
Spis byl vydán u nás od nakladatelství CooBoo, což je mé oblíbené nakladatelství, protože knihy u nich vydané jsou asi ty nejlépe vybrané. Tím ale nechci říct, že ostatní nakladatelství stojí za starou belu. Třeba bez nakladatelství Fragment by nebyla většina recenzí včetně mých článků o Odkazu Dračích jezdců.
Jinak konec bylo něco nového, něco monstrózního, něco na čem si autorka nechala záležet a mě nezklamala. Doufám, že kdo četl tuhle knihu je na stejné lodi jako já a kdo ne má podle mě svůj vlastní názor a má si za ním stát.
Ale na této knize mě asi zajímá nejvíc jedna otázka: Kdo je sakra ta Secrecy?
Za sebe tuhle knihu vřele doporučuji pro jedinečný děj, zápletku, postavy a také pro styl, který tato kniha má na rozdávání. Přečtěte si knihu, kde ožívají démoni a zastavit je může dívka co se toulá ve svých snech.

Read books
Sissi



Žádné komentáře:

Okomentovat