středa 14. června 2023

Šest rudých jeřábů | Elizabeth Lim | Knihodojmy v rámci spolupráce Megaknihy.cz

 Ahoj, vítám vás u další knižní recenze, po dlouhé době jsem si vzala recenzní výtisk z Megaknih neb minule jsem toho nakonec dost litovala. Tahle knížka mě zaujala už na první dobrou, v zahraničí se navíc těší velké popularitě. Byla dokonce na Goodreads nominována na cenu v kategorii nejlepší Young Adult Fantasy & Science Fiction za rok 2021. 

Anotace: Šiori, jediná princezna Kiaty, má tajemství. V jejích žilách koluje zakázaná magie. Obvykle ji dobře skrývá, ale ráno v den zásnubního obřadu se Šiory přestane ovládat. Její chyba se zprvu zdá být šťastnou náhodou, která předejde nechtěné svatbě, ale zároveň upoutá pozornost Raikamy, její nevlastní matky.

Raikama má vlastní temnou magii a mladou princeznu vyžene, promění její bratry v jeřáby a varuje Šiori, že o tom nesmí nikomu říct, protože s každým slovem, které jí unikne ze rtů, jeden z jejích bratrů zemře.

Šiori, bez hlasu a sama, pátrá po svých bratrech a na své cestě odhalí spiknutí, jehož cílem je ovládnout trůn - spiknutí, které je ještě zvrácenější a proradnější, lstivější a složitější než Raikamina zrada. Jedině Šiori může dát království do pořádku, ale aby to dokázala, musí důvěřovat právě tomu chlapci, za kterého tak tvrdě bojovala, aby si ho nevzala. A musí přijmout magii, kterou se celý život učila zadržovat - bez ohledu na to, co ji to bude stát.

Dojmy: Knížka skvěle zapadá mezi až pohádkové young adult příběhy, které jsem dřív četla v hojném množství a přesně to i splňuje. Skýtá nový svět plný draků, magie, démonů s autentickými postavami. S autorkou Elizabeth Lim to bylo moje první setkání, ale její způsob vyprávění vás skutečně pohltí - já celých 330 stránek z 380 přečetla během tří hodin. Hlavní hrdinka je sympatická už zezačátku a její vývoj během děje - boží ! Je to absolutně dech beroucí a magické, jen stránky příliš rychle mizí pod rukama. Tohle bude velmi snadno čtení napříč věkovými generacemi a dokážu si představit knihu někomu koupit jako dárek. Doufám, že v Ocelotu plánují v této sérii pokračovat ten konec aniž by bylo venku pokračování ááááá. Na spotify navíc najdete ke knize celý playlist, ideální poslouchat při četbě. 
Zakoupíte jí na e-shopu Megaknihy zde , tak to koukejte kupovat ať se brzy dozvím, jak to dopadlo :-D Hodnotím 10/10 a vřele doporučuji. E-shopu Megaknihy děkuji za zaslání a oživení mojí lásky k tomuto žánru. 



Sabča


6 komentářů:

  1. Hihi, teď jsem tu knihu komentovala u Domči :-D Knihu neznám, nečetla jsem, není to můj žánr, ale jak jsem řekla... docela se mi náměť líbí :-)

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu momentálně čtu a zatím se mi líbí. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jsi z knížky ještě víc nadšená než já :D Snad vyjde pokračování i v češtině :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Sabčo, já fantasy momentálně nečtu, nějak mne přestala už před delší dobou bavit. Takže tenhle titul jde úplně mimo mne.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Sabi,
    nezní to vůbec špatně. Líbí se mi ten playlist ke čtení.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Tato kniha mě popravdě moc nezaujala, tak jsem její nabídku odmítla.

    OdpovědětVymazat