středa 3. května 2023

Shrnutí měsíce Duben 2023 - Ze sklepa do sklepa Velké Bílovice, wellness pobyt, Velikonoce, degustace vín, přípravy na Škoda sraz...

 Ahoj, vítám vás u vašeho oblíbeného měsíčního shrnutí. V dubnu už tak trochu začala sezóna nejrůznějších akcí a výletů, na kterou se já letos moc těším. A hnedka prvního nám vychází na víkend, kdy jsme právě vyrazili po dlouhé době pryč pryč. 

vinařství Bílkovi, náš pokoj v Ubytování Lednice, naše parta, vinné zásoby, fotostěna ve vinařství Bílkovi, vinné sklepy Zapletal 

Vyrazili jsme s partou na Ze sklepa do sklepa do Velkých Bílovic, protože letošní termín Znovín walkingu nám neseděl, tak abychom se sešli všichni. Vyráželi jsme už brzy ráno, abysme se stihli ubytovat i převozit do Bílovic na start celé akce. Ubytováni jsme byli v Lednici, kde jsme měli dvě patra pro sebe, takže každý měl pokoj, jak mu bylo komfortní, výše už můžete vidět jaký jsem si vybrala já s přítelem. Začínali jsme u vinařství Hrabal odkud jsme pak šli nahoru, kde byla většina sklípků. Na tomhle ročníku bylo nějakých 4300 lidí a zezačátku ty davy první dvě, tři hodiny byly opravdu šílené. Ve sklípku do vás neustále někdo vrážel a strkal a procpat se kamkoliv byl dost problém - nic příjemného. Podráždění pak bylo vidět i u některých vinařů... Ze sušších vín mě zaujalo málo co a část vína mi přišla opravdu podprůměrná. Většina, co se mi líbila nebo mě zaujala byla vína polosuchá a polosladká, ale převážně vše sladší. Jediné chuťově spíše vyvážené tu mám Veltlínské zelené z řady Mystery od Vinné sklepy Zapletal. V polovině cca jsme se stavovali na jídlo, mě už teda šíleně bolely nohy, takže ač jídlo bylo dosti podprůměrné stejně jako obsluha, ráda jsem si na chvílí sedla. Pak už se mi ani nechtělo moc pít popravdě, když projdete 30 sklepů docela vás to víno a chození a víno vyčerpá. O půl deváté se nám podařilo chytit autobus do Lednice, kam jsme se vešli jen díky tomu, že jsme stáli v místě, kde autobus zastavil zadními dveřmi. Jinak tam lidi skákali jeden na druhého jen aby se vešli. Na ubytování jsme si ještě společně vypili dvě láhve a šli jsme spát.

Druhý den dopoledne nastala další bojovka, při které si všichni jezdily vyzvednout a zakoupit vína za kupóny jež byly součástí vstupenky. Představte si 4,5 tisíce lidí v autech v jedné vinařské obci. Naprosto šílený správně. My si konkrétně domů přivezly 15 lahví, za 2 000 Kč v kuponech a nějakých 250 Kč hotovosti, to mi nepřijde vůbec špatné a zase máme na pár měsíců zásoby. Původně jsme chtěli ještě navštívit mandloňové sady v Hustopečích, ale bylo ošklivě a všichni jsme byli dosti unaveni. Vydali jsme se proto směrem k domovu. Kdybych to měla rekapitulovat, tak koncept Znovín walkingu mi asi sedí víc. Je tam sice jen jedna značka, ale také méně lidí, více přírody. Mínusem je pak taky nulová možnost občerstvení a toalet v tom je zase lepší Ze sklepa do sklepa. 
mandlový dort, Hotel Sen Senohraby, večeře s vínkem, nákup v Lidlu, Svět škodovek, snídaně v Baristovi

V neděli jsem po návratu vyzvedla lístky na degustaci v místní kavárně a rovnou jsem si koupila pro sebe a přítele můj oblíbený mandlový dort. V týdnu mě tentokrát čekaly jen tři pracovní dny, na čtvrtek jsem si dala dovolenou a prodloužila si tak Velikonoce. Bohužel už v sedm ráno jsem, ale musela být na odběrech takže nějaké delší spaní se nekonalo - naopak. Vylepšila jsem si to snídaní v Baristovi. Potom jsme s přítelem vyrazily na wellness pobyt - více v článku zde. 
Sedlecká pouť, jarně naladěná Sabča, vana & víno, se ségrama, tátův narozeninový dort, oštiepky


V sobotu jsem vyrazila s mamkou a ségrama na Sedleckou pouť do Kutné Hory. Se ségrama se já moc nevídám, takže bylo fajn zase po dlouhé době vidět a strávit spolu nějaký čas. Šly jsme společně na ruské kolo, zbytek atrakcí jsem vynechala. Mamka mi koupila krásný bílý lapač snů s peříčky a turecký med s arašídy. Já si pak ještě nakoupila oštiepky sýry pro sebe i přítele a přítelovi srdíčko z perníku s jeho jménem. Potom jsem byla ještě chvíli u mamky, přivezla jsem jí nějaké víno z Moravy a také nám nastala poměrně smutná rodinná událost, kdy nás opustil jeden z jejích členů...V neděli jsem s přítelem taktéž po nějaké pomlce vyrazila na oběd k babičce Haně, konkrétně na její legendární svíčkovou a popřát tátovi k narozeninám. Já jsem pak jela akorát domů pro auto a zbytek odpoledne jsem strávila se svou nejlepší kamarádkou Monty. 
Daisy Jones & The Six, flat white, mekáč, nákup v Tesco, ségry oslava narozenin, Chrudimka nám trochu expandovala na šířku Labe

V pondělí se přítel opřel do příprav naší Škody 120 na Škoda sraz, což nešlo úplně představ - budeme shánět nový blok motoru případně celý motor. Já jsem mezitím poklidila a četla si, ke svačině jsem udělala oštiepky z poutě. Večer jsem si po dlouhé době dala vanu a k tomu i symbolicky skleničku vína. V úterý mě čekal jako mnohé návrat do práce a stihla jsem toho po dlouhé době fakt hodně, měla jsem z toho hroznou radost. Ve středu jsem pročetla celé odpoledne a dočetla tak Daisy Jones & The Six. Ve čtvrtek mě čekala kontrola na nefrologii a už se konečně ví z čeho mám ty opakované záněty močových cest, takže teď když to píšu mám zrovna silný antibiotika. Z nemocnice jsem tentokrát odjížděla fakt pozdě, rovnou jsem se stavila nakoupit, aby když už teda budu zobat prášky jsem měla i jiný zobání teda papání. 

V sobotu jsme jeli kousek od Českých Budějovic pro nový motor do škodovky a já jela samozřejmě taky :-D koupila jsem si na cestu kafíčko a jelo se. Po vydatných deštích nejen u nás se trochu rozvodnila řeka -  na jihu byla voda úplně všude. Motor už máme, taky bude potřebovat trochu péče, ale je to značně lepší než ten náš původní. Po cestě zpět jsme se stavili na oběd v McD a odpoledne jsme zamířili na oslavu mojí sestry k mamce. 
pedikúra, Harley se seznamuje s novými miskami, makeup of the day, kuřecí na kari, Bejkn bistro Bejkn burger, webinář set up 

V neděli jsem si dělala po dlouhé době takový vyloženě selfcare den / úklidový den. Udělala jsem si pedikúru, kdy jsem si i napustila škopíček s vodou a obarvila si vlasy, potom jsem dělala kuřecí na kari s rýží do práce a moc se mi to povedlo. V týdnu už pak přišly Harley nové misky z Sheinu a zatím jsou boží, hlavně konečně máme všechno po hromadě a nebudeme muset mýt dvě sady misek a hrozně se mi to líbí. Taky jsem se líčila s paletkou  Rachel z Friends edice, kterou jsem dostala od Haničky a chtěla bych jí právě zrecenzovat = musím jí trochu hlouběji prozkoušet. Taky byl další ze tří webinářů - chtěli jsme přidat externí kameru a díky tomu nám nešel zvuk, inu není každý den posvícení ehm. Během toho naprosto busy a bláznivého týdne došlo i na Bejkn bistro k večeři - já jejich Bejkn burger miluju z těch základních snad úplně nejvíc a pak si čas od času dávám nějaké sezónní limitky. 
smuteční květina - slunečnice, Café Royal Pardubice, Maple Heřmanův Městec, kuřecí steak se salátkem, teambuilfing na bowlingu 

Ve čtvrtek jsem se byla rozloučit se strejdou, podobně jako zbytek rodiny. Potom jsme se s částí oddělili a šli jsme vedle na kávu a z ní pak i na oběd. Kuba nás konečně vzala do jedné ze svých oblíbených obědových hospod do Maple do Heřmanova Městce. Tím, že jsme jeli trochu později už neměli, co jsme chtěli a tak většina stolu zvolila českou klasiku - smažák s hranolky a tatarkou a točenou Kofolu. K večeři pak tchýně měla naložené kuřecí steaky, které jsem nám jen ogrilovala a přidala též připravený salátek. V pátek jsem pracovní dobu měla trochu kratší o teambuilfing na bowlingu. 
degustace vín, snad poprvé je vidět do nasvícené studny a není to orosené, Ivetka, Kristýnka <3 

Z teambuildingu už jsem mířila na degustaci vín, kam jsme vyrazily s holkama s nimiž jsem v březnu též měla slezinu. Degustace byla v prostředí místní kavárny Staré časy. V ceně bylo štědrých deset vzorků 6 bílých a 4 červená suchá vína. Bohužel mě nejen, že nechutnalo ani jedno, ale dost mi vadilo arogantní chování pana vinaře s čímž se ovšem setkávám častěji a častěji. S takovým tím přístupem, že všichni do nějaké souřadnice jsou "pražáci" a to je vážně na prd, když děláte degustaci pro 30 lidí a jedete tam s tímhle přístupem a veřejně ho neustále dáváte najevo. I kdyby mi tedy nějaké víno chutnalo, tak bych si ho nekoupila za ten přístup. Naštěstí s fajn lidmi je vždy všechno fajn <3 takže jsme si to pak vylepšili víny ještě u nás a nakládaným sýrem. 
první letošní opékání, chrám sv. Barbory v Kutné Hoře, tulipány, pondělní šatóza, můj oblíbený outfit s touhle fialkovou sukní <3

V sobotu jsem jela ráno pro nákup z Rohlíku a po obědě jsem uklízela a prala a prala a prala :-D neb bylo hezky a mohla mi většina toho schnout venku. Stavila jsem se na kávu u Monty a probrala s ní nejkovský nezbytnosti. Taky jsem konečně dostala zpět auto s novými zadními brzdami -juchů! Večer jsme poprvé letos opékali a pak s přítelem po dlouhé době jeli se jen tak někam projít. Vyrazili jsme do Kutné Hory, protože přítel chtěl na čerpačku co je stejně tím směrem. Osvětlený chrám sv. Barbory je prostě čarokrásný, i když ho máme nějakých 25-30 minut autem a pak jsme se stavili na čtvrtku pizzy. Neděle patřila práci, kdy jsem pomáhala přítelovi na baráku. následně žehlila, zazimovala kabáty a taky jsem hodně spala. spala jsem až do oběda, protože jsem se cítila fakt unaveně. V týdnu jsem pak hned 3x vytáhla nějaké šaty a sukně, protože už to skrze počasí alespoň trochu šlo.
Love is Blind, konečně čtení venku, OOTD na fotbal a na čarodky, chilli con carne fazole, kvetoucí stromy u nás na náměstí, fotbal

Přítel byl hodně v práci a tak jsem po večerech koukala na Love is Blind druhou sérii a z té jsem byla podstatně zklamanější než z té první, všichni mi tam přišli hrozně toxický. Ve čtvrtek a pátek jsem taky měla tak různě k obědu a večeři fazole. Vždycky jich udělám celý střední hrnec, ale tentokrát zmizely překvapivě rychle. V pátek jsem byla udělat nákup na prodloužený víkend v Kauflandu a sehnala jsem spoustu věcí v akci, takže mám teď plnou i poličku v mrazáku - mám vepřový na guláš, panenku, kuřecí prsa, lasagne, knedlíky s uzeným... V sobotu bylo pravé aprílové počasí - dopoledne jsem uklízela a vlastně i kousek odpoledne - vytřídila jsem nějaké oblečení do charitativního kontejneru, prošlé léky co musím donést od lékárny a asi tři tašky dalšího bordelu. Sepsala jsem si, co všechno potřebuju dokoupit z hlediska organizace, lékárny a oblečení a ráda bych to následující měsíce i pomalu pořizovala, něco možná nechám spíše až na podzim, hlavně  v rámci toho oblečení. Večer jsem koukala na Poslední dopis od tvého milence na motivy knihy Jojo Moyesové a ne Než jsem tě poznala to nešlape ani na paty - vlastně mě to vůbec neoslovilo. V neděli jsem si dopoledne konečně četla venku, miluju čtení venku ozvláště teď když už je naše zahrada jedna velká zelená oáza a když přítel zrovna nedělá s něčím bordel, tak i klidu :-D . Odpoledne jsem byla poslat dárek pro Eriku a vyfotila jsem si i jeden z kvetoucích stromů u nás na náměstí. Pak jsem měla namířeno do dmka pokoupit dárky ke dni matek pro mojí mamku a pro tchýni a odtamtud jsem jela podívat se na ségru na fotbalový zápas. Přišlo mi jakože bych jako starší sestra nějaký vidět měla. Bylo krásně takže to bylo takové příhodné a současně jsem nasála i trochu sluníčka. 
No a pak už jenom pálení čarodějnic, to jsme letos trávili u Kuby kolegy na chalupě s obrovskou partou jejich dalších přátel. A to už máme celý duben zase za sebou. Co jste v dubnu podnikli zajímavého vy? Dejte mi vědět do komentářů :) 

Sabča









4 komentáře:

  1. Ty máš to měsíční shrnutí vždycky moc hezké a dlouhé :). My jsme odzimovávali - chalupu i chatu (tam proběhlo i posezení s kamarády, první letošní buřty a tak), taky jsme slavili máminy narozeniny. Ostatně i já už mám shrnutí na blogu .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáni, děkuji za milá slova <3 To zní taky moc fajn, já miluju chaty, jen zatím úplně žádnou nemám jedině vysněnou :-D

      Vymazat
  2. Ahoj Sabi,
    já jsem skoro pořád v práci, takže toho tolik nikdy nestihnu. Ty akce s pitím vína pro mě vůbec nejsou, zaprvé jsem abstinent a za druhé nemám ráda plánované opíjení se. Každopádně vinařství Zapletal znám. Když jsem pracovala ve vinotéce, měli jsme jejich celou kolekci. Moc dobře se prodávala, lidem hodně chutnala a měla dost slušné ceny. Vím, že tě v květnu taky čeká hodně věcí, tak se těším na další shrnutí:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Do nějakých vinných sklepů bych se taky moc ráda podívala, bohužel jsem ve sklepě byla jen párkrát.

    OdpovědětVymazat