středa 9. prosince 2015

Mrazivé léto: Manuela Martini | knihodojmy

Ahoj, vítám vás u nové recenze. Poslední dobou se toho děje spousty, ale nebojte vše se však dozvíte a dnes si dáme recenzi na tento young adults thriller.

Anotace: V jihošpanělském městečku Marbella si patnáctiletá Lyra připadá jako v ráji. Až do chvíle, kdy zmizí její spolužačka Pia. Lyra se rozhodne přijít tomuto záhadnému zmizení na kloub. Nedlouho poté je Pia nalezena mrtvá a z letní idylky se stává zlý sen. Lyře se zdá, že se její matka chová divně. Navíc je přesvědčená, že zahlédla svou sestru, která zahynula již před deseti lety. Co jí matka tají? Jaká děsivá tajemství měla zůstat navždy skryta? 


Děj: Kromě zmizení Piy se však děje mnohem víc věcí týkajících se minulosti a ve finále i jí samotné. Poznává nové lidi, však jsou také letní prázdniny, ale copak vám maminka nekladla na srdce, že nemáte mluvit s cizími lidmi ? 



Zpracování knihy a Obálka: Moc se mi líbí ona růže, která vyjadřuje temperament Španělska a zároveň je vzhledem k názvu "omrzlá". Jenom se mi k tomu nehodí ono světle modré pozadí. Prostě tam úplně nezapadá. V knihovničce se ovšem kniha stejně vyjímá díky tomu, že ona růže je i zboku. Kniha je vázaná jako paperback takže super na cestování, ale nic moc nevydrží. Obzvláště rohy jsou zohýbané již po prvním čtení. Úprava písma je přijatelná a čte se dobře. Zajímavější by mohli být nějaké ty detaily na začátku kapitol, které zde postrádám.



Můj názor: Nevím, co knihu zařadilo to žánru thriller. Když k tomu přidám to, že je to od 13 let stále mi to nepřipadá přijatelné. Nesnáším tyhle věková doporučení. Je to asi jediná věc, která mě u Fragmentu hrozně irituje. Děj je jednoduchý, zápletka dobře vymyšlená a není to žádný naprosto jasný a přeslazený young adults román, i když hezcí kluci tam vůbec nechybí. Neuvěřitelně se mi líbí volba zajímavých jmen, protože jsem přes tohle zkrátka ujetá. Avšak pro onen věk by to vlastně i mohlo být jen mi to přijde přeci jen na některé, až moc jednoduché. Nejvíce mě na knize lákala asi ona součást názvu ....Magické slovo LÉTO. Přeci jen slunné Španělsko. Nemuselo by být vůbec špatné tam bydlet.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.
S láskou, Sabbi







Žádné komentáře:

Okomentovat