úterý 23. června 2015

Nahý mezi vlky | Bruno Apitz | knihodojmy

 Děj: Na jaře roku 1945 se dostane s transportem do koncentračního tábora tříletý chlapec, schovaný v kufru. Kdyby ho objevili esesáci čekala by ho jistá smrt. S pomocí ilegálního výboru se mu dostává úkrytu, ale vzniká obava, že ohrozí konspirativní práci v táboře. Navzdory zdravému rozumu se někteří vězńové vzepřou příkazu Mezinárodního výboru a zabrání v přemístění kloučka v rámci transportu do vyhlazovacího tábora. Srdce a svědomí vítězí nad stranickou kázní, nebot´ záchrana dítěte symbolizuje vůli vězńů přežít.Román vznikl na motivy skutečných událostí.

Názor:  Ke knížce jsem přistupovala se značnými rozpaky. Mám ráda literaturu, která se zabývá druhou světovou válkou a vším, co přinesla. Tady jsem si ale tak jistá nebyla. Totiž jedna věc je literatura faktu a druhá pak klasický román.Dalším faktorem, který mě trochu odrazoval je fakt, že všichni hlavní protagonisté jsou komunisti. Ale na druhou stranu komunisti ve druhé světové a komunisti potom, to je přece jen trochu rozdíl.A nakonec já to nechtěla číst kvůli politice, ale hlavně mě zaujal ten příběh - malý chlapec uprostřed Buchenwaldu.Inu, jak často ráda říkám, není dobré soudit knížku jen podle toho, co si o ní člověk přečte - je třeba si ji přečíst sám. A v tomto případě to platí dvojnásob!

Nahý mezi vlky je úžasný příběh, který vás chytí za srdce. Jistě, komunismus se tam často ozývá, ale ne tak, aby narušil hlavní myšlenku příběhu. Totiž tady vedle sebe v úzké blízkosti stojí dva protipóly. Na jedné straně bezmezná krutost a na té druhé nekonečná laskavost - oboje plynoucí z lidského srdce.

Zajímavý příběh, který stojí za povšimnutí!

Sbohem není napořád... 
Adél

Žádné komentáře:

Okomentovat