středa 28. dubna 2021

Neal Shusterman & Jarrod Shusterman: Sucho | Knihodojmy

 Ahoj, po neskutečně dlouhé době vás vítám u článku, kde nebudu mluvit o kosmetice, nýbrž o knížce, kterou jsem přečetla v posledních dvou nebo třech dnech. Poslední dobou mi už všecko, přestože chodím do práce splývá do sebe. 

Celý děj se točí okolo názvu díla, okola tzv. Bezvodí a nebo chcete-li dle názvu Sucha. Předměstská čtvrť, kde bydlí hned několik našich hrdinů Allysa a Garett sourozenci a jejich podivní sousedi, mezi které patří i Kelton, už zdaleka není tou klidnou částí města jako dřív. Celá Kalifornie se mění v jakousi válečnou zónu, v kolébku absolutního zoufalství. Začíná boj o samotné přežití. 

Anotace: VŠICHNI SI BUDOU PAMATOVAT, KDE BYLI, KDYŽ VYSCHLY VODOVODY. Sucho – nebo Bezvodí, jak tomu všichni říkají – už trvá nějakou dobu. Život se proměnil v nekonečný seznam zákazů: nezalévejte zahrady, nebuďte dlouho ve sprše, nepodléhejte panice. Jenže teď už žádná voda nezbývá.

Alyssina poklidná ulice na předměstí se najednou propadne do válečné zóny plné zoufalství a násilí. Když se její rodiče nevrátí domů, musí dát dohromady skupinu osob, které by se za normálních okolností asi nepotkaly, a zahájit pátrání po vodě. Každý z nich bude muset učinit neskutečná rozhodnutí, aby přežil. (Zdroj: www.databazeknih.cz)

Můj názor: Za mě je tohle po Smrtce a Bez Naděje Nealovo naprosto nejslabší dílo, i tak si však v ničem nezadá, co se týče čtivosti. Chybí mi tu  však taková ta druhá dějová linka, kromě sucha a teen románku. Něco, co by tomu dalo pro mě ten druhý rozměr. Každopádně postapokayptické young adults dílka autor zvládá bravurně. Já jsem si knihu pořizovala, aby mi nechyběla, protože už mám dva díly, co se týče edice o Smrtkách a právě zmíněné Bez Naděje. Každý z hrdinů měl slabou schránku a zároveň silné, prostě nikdo vám nemohl být vyloženě nesympatický, no možná až na jistého Henryho.  Nemám s tím vyloženě problém, ale vím, že to autor umí líp, a tak bych hodnotila 7/10. 

Co vy a Neal Shusterman? Znáte některé z jeho děl ? Dejte mi vědět do komentářů :-) 

Vaše Sabbi 

Žádné komentáře:

Okomentovat