neděle 14. října 2018

Občanský průkaz | Petr Šabach | knihodojmy

Povinná četba, POVINNÁ, tohle proklatý slovo, který nějakému mému vnitřnímu já říká: Sabino, nechce se ti to dělat, nic nemusíš, přece se nenecháš nutit. No, tak jsem se k tomu po nějaké době zase dokopala a jsem tu s novým článkem, který by býval taky mohl být dřív, ale díkybohu nejsem známá, tak nemusím blogování brát jako povinnost.
Děj: Knížka pojednává o partě kamarádů v 60.- 90. letech 20. století, vypravěčem je sám autor Petr. Celý příběh začíná jejich osmou třídou, kdy dostávají občanské průkazy, přes prožívání prvních lásek, první picí akce, problémy s policí, se dostává až do jejich dospělosti, kdy oni sami zakládají rodiny. Místem děje je především tehdejší Praha, autor vykresluje šikanu ze strany policistů vůči lidem, co nesouhlasili s režimem a celou atmosféru života kdysi. 

Moje dojmy: Knížka vůbec nesedí do toho, co obvykle čtu a možná i proto se mi četla mnohem hůře, ačkoliv žádný složitý jazyk tu nenajdete a až na konec, na který jsem se musela doptávat v knižních skupinkách na Facebooku, je vše jasné. Svým způsobem je to rozhodně zajímavá knížka, už jen tím, že dnešní generaci ukazuje tehdejší režim, čímž například mě právě upoutala. Kromě toho byla letos jednou z knih, co byly na seznam přidány v rámci změn.Jinak když kliknete sem, tak vás to přesměruje na jeden super rozbor, který si já osobně určitě vytisknu. 

Pomáháte si taky internetem nebo si rozbory píšete sami ?
Čtete vůbec maturitní četbu  ? 


Čaj, knížku a nohy v teple...

1 komentář:

  1. Knížku neznám, ale viděl jsem film který určitě zdaleka nepopisuje tolik jako kniha. Rozhodně ale nakonec vidím z tvého knihodojmu že to sice možná bylo trochu těžší čtení díky "pozici" povinné četby , ale nakonec jsi se s ní popasovala dobře a zaujala tě, což je to hlavní. A přesně jak píšeš, to popisované období v knize mne zaujalo ve filmu taky sice jsem i kousek toho období jako malý kluk zažil, ale není vůbec špatný, když si o tom mohou přečíst i generace které to vůbec nezažily.
    Jinak článek máš jako vždy pěkně a čtivě napsaný a klidně bych se nebál rozepsat víc třeba i konkrétních dějových místech, které tě upoutaly nejvíce Děkuju za možnost nahlédnutí i do knížky kterou vlastně neznám a znám jen film.

    OdpovědětVymazat