úterý 29. března 2016

Já jsem Malála |Malala Júsufzajová | knihodojmy

Ahoj všichni, vítám vás u dnešního článku, který není jen tak černý nebo bílý. Protože nikdo si nikdy nezasloužil z mé strany takový respekt jako Malála. Myslím, že v současné situaci by to mohlo spoustě lidí otevřít oči, a také myslím, že by si tuhle knihu měl každý přečíst. Určité věci vám třeba jaksi docvaknou, až otočíte poslední list.
Anotace: Malála pochází z Pákistánu, ráda kouká na seriály, čte si, často se zlobí na mladší sourozence a hodiny si vydrží povídat s kamarádkami. Ze všeho nejraději se ale učí. Ve škole může zapomenout na svůj každodenní život a objevovat svět. Tedy až do doby, než hnutí Talibán zakáže dívkám do školy chodit. Malála právo dívek na vzdělání začne hájit. To se však Talibánu nelíbí, a tak musí Malála s rodinou prchnout do Anglie. V boji ale pokračuje. V roce 2014 jako vůbec nejmladší člověk v historii obdrží Nobelovu cenu za mír. Její poslání tím však teprve začíná...

„Extremisté se knih bojí, síla vzdělání je děsí. Kniha a pero – to jsou naše nejsilnější zbraně"

Můj názor: Po velmi dlouhé době jsem četla knihu tohoto typu a nebyla jsem zklamaná. U6 když jsem četla prolog došlo mi, že je to ten nejlepší prolog, co jsem kdy četla. Styl psaní je svižný, avšak detaily nevynechávající, děj plynulý. Je to příběh, příběh dívky, která se nebála a bojovala za vzdělání. Boj vyhrála díky síle médií, avšak s pocitem, že se možná nikdy nebude moci vrátit zpátky domů, do Pákistánu. Všechno, co tahle dívka udělala bylo,  že promluvila, že promluvila osoba s dobrým srdcem a úmysly. Samozřejmě, jak jsem již říkala velmi napomohla média. Jsem ráda, že se našli lidé, kteří chtěli naslouchat a o tom to je. Všichni by jsme si měli vzájemně pomáhat a pomáhat lidem, kteří jsou na tom hůře než my. Přesně to dokázala Malála Júsufzajová a to co dokázala si zaslouží vší úctu
a respekt. Pro mě nejzásadnější větou knihy bylo, že z mírumilovných Paštunů dělá Talibán v očích světa teroristy. V knize je přesně popsaný život v muslimské společnosti, který se od toho našeho liší jen několika zvyklostmi . Stejně jako muslimská společnost má i ta naše své špatné články. A pokud už vás nepřesvědčím já tak Malála ano. Je mi jen líto, že já nebyla jedním z lidí, co jí naslouchali, když je potřebovala a chtěla bych to napravit a doufám, že jsem to zčásti učinila, když teď to všechno čtu.

Rozhodně si knihu přečtěte, otevře vám oči.
S láskou, Sabbi

 


Žádné komentáře:

Okomentovat