neděle 19. července 2015

Eldest - Odkaz Dračích jezdců | Christopher Paolini | knihodojmy

Zdravím všechny,
tuto recenzi začínám menší omluvou, protože jsem kvůli první dovolené nemohla vydat recenzi minulou neděli. Někdy se stane, že buď zapomenete nebo nemáte přístup k internetu.Ale dost toho zdržování.Dnes tady pro vás mám druhou recenzi na druhý díl Odkazu dračích jezdců - Eldest.

Děj: Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět! Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou ... 

Můj názor: Když píšu tuhle recenzi, beru v úvahu i myšlenky druhých. Někteří si myslí, že Eldest pro svou zdlouhavost a přílišné popisování působí asi nejslaběji ze série. Jiní této knize dávají palec nahoru a velice dobré hodnocení.
Já jsem asi prostředníkem mezi všemi. Nelíbilo se mi dlouhé, dopodrobna vypsané povídání, kde se děj nepohyboval a stál na jednom místě. Všechno přespříliš dokonalé, ale přece jen to zaujalo svět, takže i tento fakt beru v potaz. Naopak se mi velice líbilo, jak autor přeskakoval k osudu další postavy a všechno líčil velice poutavě a krásně. Opravdu se na tomto díle, vlastně na celé sérii pečlivě nadřel a úspěch si zaslouží. Právě proto jsem znovu nedokázala odtrhnout oči od popsaných papírů v červené, dokonalé obálce se zlatým nápisem a strážným, drsně vyhlížejícím drakem.
Nechybělo občasné napětí, i když musím podotknout, že se děj po většinu času držel různých učebních technik, které vyučoval Eragona jeho Mistr a druhý Mistr, které jistě s velkou radostí přijmete.
Safira se, od prvního dílu, docela změnila. Stala se z ní krásná, elegantní mladá dračice s dobrým srdcem, která svou cílevědomostí, ochranou a odvahou pomáhala Eragonovi, ale také zakusila plamen očekávaní a touhy, jenž jí po dost velkou chvíli bránil normálně myslet, ale myslím to v dobrém.
Nakonec mohu říct jen, že se těším až se v dalším díle - Brisingr, dočtu něco nového a odhalím nová tajemství, které celá tetralogie Odkaz Dračích jezdců skrývá.

Read books
Sarrah

1 komentář: