čtvrtek 25. května 2023

Půlnoční knihovna | Matt Haig | Knihodojmy

 Ahoj, v květnu jsem se zatím skutečně rozečetla, dneska máme sedmého a já zrovna dočetla už třetí knížku. Dobře jednu jsem měla rozečtenou už z dubna, ale i tak to beru jako docela úspěch.

Anotace: Mezi životem a smrtí stojí knihovna.
Když se Nora Seedová ocitne v půlnoční knihovně, má možnost všechno napravit. Dosud byl její život jen přehlídkou zoufalství a výčitek. Připadá jí, že všechny včetně sebe zklamala.

To se ale může co nevidět změnit. Knihy v půlnoční knihovně umožní Noře zažít, co by se stalo, kdyby mohla změnit svá dřívější rozhodnutí. S pomocí staré známé může Nora odčinit vše, čeho lituje, a zjistit přitom, který život je pro ni ten pravý. Ale vše není tak, jak si to představovala, a brzy ji její rozhodnutí uvrhnou i s celou knihovnou do velkého nebezpečí. Než jí vyprší čas, musí najít odpověď na odvěkou otázku: jaký je nejlepší způsob života?

Dojmy: Tahle knížka mi ležela nějakou dobu ve wishlistu pro svůj neskutečně zajímavý námět, kdy Nora zjišťuje, jak by její život dopadl, kdyby se v mnohých chvílích života rozhodla jinak a takových životů si vyzkouší opravdu mnoho. Pro někoho pak kniha jako taková může působit roztříštěně, ale vlastně je to tak jak to být má. Každý jsme sám v sobě někdy roztříštěný a určitě by nás zajímala spousta co by kdyby. Kniha bude zajisté i skvělým materiálem pro lidi, co trpí depresí nebo pracují s lidmi zasaženými depresí. Minimálně k zamyšlení je bezvadná, je v tom vidět i autorova zkušenost se ztrátou naděje a pocitem absolutní samoty. Nedivím se, že kniha získala i nějaká ocenění. Hodnotila bych jí čtyřmi hvězdami z pěti. Mám tu od autorova ještě Knihu útěchy a na tu se po tomto docela těším. 

Jaké je nějaké vaše co by kdyby? Dejte mi vědět do komentářů :) Jedno z mých co by kdyby je co by kdybych šla po střední na vysokou :-D 

Sabča 


13 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ahoj Stáni, koncept je to určitě zajímavý, ale nevím jestli chápu ten boom ohledně té knihy. Jakože byla dobrá, ale bestseller???

      Vymazat
  2. Sabi, hlásím se, že knihu mám 😜, kdo mě tady zná, tak toho to nepřekvapí. Dostala jsem ji od kolegyně. To bylo asi to nejlepší, co jsem si z knihy vzala. ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Tato knížka mě už dlouho láká, ale předešlé knížky od Matta Haiga mě moc nezaujaly, tak jsem ještě nesebrala odvahu si pořídit Půlnoční knihovnu :)
    Jinak co by kdyby je moje věčné téma, jedno z nich třeba je, co by bylo, kdybych po střední nešla hned na vysokou ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Domčo, já si jí koupila hlavně díky tomu, že byla v pěkné akci s tím, že jí kdyžtak později prodám dál. Za mě dobrá knížka, ale znovu už jí číst určitě nebudu.

      Vymazat
  4. Ahoj Sabi,
    otázka co kdyby je docela těžká. Snažím se ji zase moc nepokládat, protože to už nejde nějak zásadně změnit. Určitě bych dneska hodně věcí řešila jinak, ale zase díky tomu všemu jsem tam, kde nyní jsem.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Hm hm musím říct, že téma co by kdyby mě teda zaujalo! Díky za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jé, tu jsem zrovna nedávno dočetla a moc se mi to líbilo! :-) Života je třeba si váži, i když není zrovna nejlepší. Jsou možnosti, náhody...všechno náš osud může změnit a tohle je takové motivační, ačkoliv to začíná depresivně.

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. Měla jsem knihu na wishlistu, ale teď si nejsem jistá, zda ji chci číst :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jééé tak to mě mrzí jestli jsem tě nějak odradila.

      Vymazat
  8. Ahoj Sabi,
    na tuto knihu jsem se dívala, když vyšla, ale nějak mě nezaujala, takže jsem do ní ještě neinvestovala. Možná si ji někdy půjčím v knihovně...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Knihu jsem také četla a byla jsem s ní taky moc spokojena, líbila se mi. Knihu útěchy jsem dočetla minulý víkend a nejedná se o příběh ale sbírku citátů a různých autorových zkušeností :)

    OdpovědětVymazat

Spotřebováno za Duben 2024