pátek 2. února 2018

Plamen v temnotě | Sabaa Tahirová | knihodojmy

Ahoj všichni, po nějaké době bez knižní článku, ano knižní článek. Mám takový podivný zvyk psát tohle hned po tom, co to dočtu. No, ani tentokrát tomu není jinak.
Anotace:
Pokračování Jiskry v popelu. Eliasovi a Laie jde o život
.Po Čtvrté zkoušce a událostech, k nimž při ní došlo, se vojáci vydávají na lov dvou uprchlíků, kteří utekli ze Serry a vydávají se na nebezpečnou cestu do srdce Impéria.
Laia se chystá proniknout do Kaufu, nejstřeženějšího a nejnebezpečnějšího imperiálního vězení, aby zachránila svého bratra, jehož schopnosti jsou klíčem k přežití Učenců. A Elias je rozhodnut jí pomoci, přestože se tím vzdává poslední šance na svobodu.
Temné síly, lidské i ty z jiného světa, však pracují proti nim. Dvojice musí na každém kroku své cesty bojovat, aby přelstila nepřátele: krvežíznivého císaře Marka, nemilosrdnou Velitelku, sadistického Dozorce, který vládne kaufskému vězení a - což je nejbolestivější - i Helenu, Eliasovu dlouholetou přítelkyni, která nyní zastává funkci císařova Krkavce.
Helena se musí podrobit Markově vůli a postavit se do čela mise, která jí zlomí srdce: najít zrádce Eliase i učeneckou otrokyni a oba zabít.

Můj názor: Druhé díly mají obvykle jenom zaplácnout takovou tu mezeru mezi uvedením do děje a vyvrcholením celé série, ale tentokrát tomu tak není. Sabaa tomuhle mýtu o druhých dílech totálně nakopala zadek. Nestává se mi teď zas tak často, že by mě něco tak chytlo, že bych četla doma, ve škole, na záchodě, ve vlaku, prostě pořád. Dokonce mi málem můj plamen, teda ale v krbu vyhasnul. Jako velmi zajímavý nový záporák nám tu vstupuje do děje dozorce, škoda jen že jsme se o něm nedozvěděli více. Ohledně Laii se snad vše vyjasní v pokračování, protože je tu dost nejasných věcí. Elias je můj asi největší miláček série. Možná proto, jak i přes veškerou snahu se mu věci kazí, jak si pořád klade za vinu i věci, které nemohl nějak ovlivnit... Celkově mi přijde druhý díl zaměřen na Veturia a to nejen z pohledu jeho samého nebo Laii. Nesnáším to čekání na další díly, obzvláště u této série je tam až nekřesťansky dlouho mezera.Úplně vás to pohltí a odnese do Impéria. Právě jsem někde četla, že tohle bude tetralogie.... Je to tak  ? Doufám v to, protože ještě více Saaby Tahirové ? To beru, navalte to sem. Já jsem to úplně nechtěla číst, abych nemusela čekat na další díl, ale neodolala jsem. Má 92% na databázi knih. Prostě specialita mezi young adults. A taky doufám, že přestanu, tak přehnaně používat slovo že, že ? Na jednu stranu to vypadá jako bych byla totálně vymletá, jenže to je po té knížce prostě......Uááááá.....

S láskou, Sabbi

Žádné komentáře:

Okomentovat

Avon haul