středa 17. července 2024

Řecko fotočlánek

Ahoj, vítám vás po dovolené u prvního článku. Nelze začít jinak než právě články z dovolené, ty budou celkem dva, dneska takový obecnější shrnující a příště se můžete těšit na článek z našeho výletu na jeep safari, kde budeme blíže poznávat krajinu Jižní Kréty.

Začnu hezky od začátku, na dovolenou mě pozvala moje mamka a její přítel a dovolenou mi i hradili oni. Bylo to poprvé, co jsem někam letěla s kufrem a taky moje první all-inclusive dovolená a to hnedka v mém vysněném Řecku. Někomu to bude znít třeba jako bizár, ale Řecko byla skutečně země, kterou jsem chtěla velmi dlouho navštívit. S Itálií byly na pomyslné špici a ani jsem nedoufala, že se tam někdy brzy podívám. Zájezd byl tedy od ČEDOKu prostřednictvím cestovní agentury Invia a zamířili jsme do hotelu Fragiskos v Matale téměř na jihu Kréty. Mimochodem věděly jste, že Krétu se nejprve snažili dobývat Turci a Řecko jí získalo až později a dodnes se krétský dialekt a uvědomění od řeckého velmi liší?  Samozřejmě i poněkud starší historie z dob minojských civilizací je zajímavá, ale té jsme se v rámci naší dovolenou na vroubek příliš nepodívali.

Co se týče samotného hotelu pokoj byl dostatečně prostorný a vybavený klimatizací, včetně menšího balkonu k posezení. Vytknout lze dveře na záchod, kdy zážitek z vykonávání vaší potřeby měl každý v pokoji díky opravdu velikým škvírám v jinak skleněných dveřích, které bych pro pokoj kde bude pravděpodobně rodina s dětmi nebo dva páry určitě nevolila. A potom na mě příliš měkké matrace, ale to je samozřejmě dle gusta každého a dá se očekávat, že hotel za matrace nebude vyhazovat rakety, aby byly nějaké hodobóžové. V rámci all-inclusive jsme měli snídani, oběd a večeři a dvakrát možnost i nějakého snacku + nápoje na baru a to včetně koktejlů a samozřejmě místního piva a vína. Jídlo bylo obvykle velmi chutné, akorát snídaně nám přišli příliš monotónní. Obsluha byla milá a usměvavá a i každodenní úklid pokoje fungoval bez problémů.
První den po příjezdu jsme se navečeřeli a vyrazili jsme na probíhající poslední den Matala Beach Festivalu, který je držte si klobouky úplně zdarma a to tam nehrajou vůbec špatný interpreti. Poprvé jsme si prošli i promenádu podél pláže a místní obchůdky. Celou ulici provází malby na zemi, ostatně Matala je bývalé sídlo hippies a dodnes se to s ní táhne. Místní jeskyně dříve sloužily jako hrobky, později právě členům hnutí hippies, kteří byli později vyhnáni. Dříve rybářský vesnička dnes žije především z turismu, popravdě ono tam nic moc jiného není a kdybyste na google mapách viděly jako já únorové fotky opuštěné Mataly bylo by vám to asi též jasné.  Matala se nachází v malebné zátoce z obou stran obklopena skalami.
Druhý den jsme hlavně odpočívali na pláži a já tak mohla vytáhnout již druhou knihu k četbě. Odpoledne jsme byli pak spíše u bazénu a večer jsme v rámci procházky prozkoumávaly i možnosti výletů mimo těch nabízených cestovní kanceláří. Našli jsme totožné výlety za lepší ceny u agentury Cretan Travellers, kde jsme později bookovali právě jeep safari. Podařilo se mi vyfotit i západ Slunce a místní malý kostelíček.

Odpočinku bylo skutečně dostatek a kromě baru v rámci all inclusive jsme otestovali i Café Crete, Boho Beach Bar a Kahlua Bar.
Jeden den jsme i vyrazili se západem Slunce směrem k Red beach, naším cílem ale spíš byla vyvýšenina nad Matalou kvůli výhledu. Nahoře pěkně foukalo, takže nějaké hezčí foto se mi nepovedlo. V pátek jsme byli na zmiňovaném jeep safari a v sobotu už jsme si jen užili poslední odpočinkový den a zakončili ho právě v Kahlua coctail baru, já aperolem. Cesta zpátky proběhla až na 1,5 hodinky zpoždění bez problémů.

Samozřejmě pro někoho je to odpočinkové až moc a více by cestoval, ale nám to takhle vyhovovalo. Odpočinuli jsme si, ochutnali nové pokrmy - gyros, souvlaki, různé saláty a ryby a viděli nová místa.

Celkově jsem vděčná za tu příležitost se někam podívat, něco zažít a že jsem tak mohla zase strávit čas s rodinou déle než jen na kávu a zas jet domů.

A co vy? Byli jste letos někde na dovolené nebo se chystáte? Dejte mi vědět do komentářů :)

Sabča

1. Milá Sabi! Moc ti přeji, že se ti splnil sen! Kréta je moje srdeční záležitost, byla jsem na myslím 5x, projeli jsem ji až na úplně východní část Lasithi opravdu řádně a nechali jsme tam kousek srdce. V Matale jsem se taky byli podívat, protože nedaleko je minoiské město Fhaistos. Ach... Moře nás letos teprve čeká!
    Posílám pozdravy, Helena

1. Ahoj Helčo, tak to se ti tam muselo tuze líbit, že jsi Krétu takhle projela. Snad si též užiješ letošní dovolenou u moře, já byla po 5 letech a je to balzám na duši.

2. Milá Sabčo, to vypadá na naprostou kouzelnou dovolenou, je fajn, žes ji sdílela s námi, je to krása.♥ Tvá mamka a její přítel ti dali úžasný dárek. Těším se na druhý díl. ;)

3. Také jsem prvně letěla zrovna do Řecka, a byla to naprosto nádherná dovolená a doufám, že se tam brzy znovu podívám. :)

4. Sabčo, to je fajn, že se ti splnilo přání a že jste si to užili. My letos díky rozvrtané chalupě (čekáme na montáž kuchyňské linky a výměnu nemrznoucí směsi v topení a pořád ještě nemáme smontované skříně v jedné místnosti) a taky manželově stávkující kyčli moc nevíme, kdy a kam nám to vyjde. Ale nejspíš to bude tuzemsko.
    Hezký den

1. Ahoj Stáni, to úplně chápu. Já nebýt mamky, tak bych letos na dovolenou nikam nevyrazila, přeci jen ještě nebydlíme a to má prioritu a i to se už zase posunulo :/ Snad ti vyjde alespoň nějaký ten kout naší krásné republiky.

5. Moc hezké, Sabi, letos Kréta tedy frčí, hodně ji vídám na postech z dovolených. My díky pejskovi zůstáváme vždy v Čechách, ale třeba jednou... Měj se hezky 🌞

1. Ahoj Šárko, no to bych řekla. Jenom u nás v kanceláři z 5 lidí letí během letoška na Krétu 3. Já nebýt mamky přítele a mamky tak bych si to určitě nemohla dovolit :) Čechy taky nejsou špatný..

6. je super, že sis dovču užila a odpočinula sis :)

7. Ahoj Sabi, ♥♥♥ celá záříš, co k tomu dodat. 🌞🌞🌞 A moc ti to na fotkách sluší, velmi šik jsou plavky, ta barva je top & strop.

1. Ahoj Eri, moc děkuju. No už jsem podobný relax potřebovala jako prase drbání. Plavky dostaly u moře dost na prdel čili to asi byla jejich poslední repre sezóna, ale mám ještě takové oranžové ty už jsou teda taky spíš lososové :D

8. Ahoj Sabi,
    já jsem letos hodně cestovala. Zítra zrovna odlétám na Krétu, ale my míříme do Chánie.