středa 27. července 2022

Plzeň ve dvou -nejen ta tanková, vychlazená a s pěnou

Ahoj, vítám vás u druhého cestovního článku a shrnutí dovolená, na kterou jsme jeli jen já a přítel. Já si potrpím na to mít všechno naplánované, takže celou dovolenou jsem vymyslela já. Snažila jsem se jí i celou zaplatit a to by se mi i povedlo, kdybysme nepopustily uzdu v suvenýrech Plzeňského prazdroje a nenechali se přemlouvat tóny italského ginu. No, ale teď už si to všecko půjdeme hezky představit i zhodnotit.

Ve čtvrtek jsme vyrazili po jedenácté směr Plzeň a po dlouhé době jsme využili našich českých dálnic, což se ukázalo jako dobrá volba. V Praze jsme se stavili u jedné z benzinek na oběd do McDonalds, já na cestu okusila i jejich nové Oreo Frappé a teda nic moc, znovu už to nepotřebuji. Kolem druhé už jsme byli na ubytování. Vybrala jsem na Airbnb moc hezké studio v centru města s čtecím oknem a parkováním v hlídaných soukromých garážích. Na to vám zde přiložím odkaz, vyšlo okolo 1500 Kč na noc a všechno v Plzni z tama máte zhruba do 2 kilometrů, na náměstí jste za ani ne 10 minut a ještě v tom je právě ono parkování. Večer jsme v kině dali nového Thora - Láska jaho hrom a za nás je to další Marvelovka, na kterou se nadává a nám dvěma se líbí moc. Občerstvení bylo moc dobré, ne jako na pobočce kam chodíme u nás v Pardubicích. Splnila jsem si i položku z wishlistu a to vyzkoušet něco od Rituals - konkrétně jsem po očichání všech řad sáhla po Mehr, přišla mi taková nejvíc letní se sladkým pomerančem a cedrovým dřevem. Celý první den jsme završili večeří U Mansfelda a nemohli jsme si vybrat lépe - jídlo byla hotová symfonie chutí, obsluha pozorná a pivo takový, že nám už v naší domovině nebude nikde tak chutnat.
Druhý den jsme měli takové to pomalé ráno, kdy nemusíte vlastně nikam spěchat dáte si snídani, u toho koukáte třeba jako my na  Vis & Vis na Netflixu. My jsme měli celou plzeňskou dovolenou 29-34°C takže krom všeho užívání jsme nemohli z toho tepla spát a furt jsme doufali, že zaprší a trochu se vymění vzduch. Odpoledne jsme vyrazili do zoo, Kuba tu za covidu posílal "stravenku" lvovi, tak aby se na něj podíval.  Byla k vidění i spousta mláďat od lvíčat, šimpanzů, malých opiček až k velbloudům. I suvenýry se povedly hlavně trička s lvem, ale 700 Kč za tričko je opravdu příliš, nakonec jsem si lví koupila magnetku a pro tchýni klíčenku na klíče ve tvaru žirafy s mandalovými malůvkami. Odpoledne se nám setsakra už nikam nechtělo, oběd jsme si dávali až ve čtyři a to Bageterii, oba dva jsme měli Ceasar bagetu, patatas a ledový čaj. Nějakou pořádnou večeři by do nás nikdo nedostal a to byla možná vzhledem k následujícímu programu chyba. Navštívili jsme My Friends Bar s aktuálně signature menu inspirovaným seriálem Přátelé. Já ochutnala Rachel a Monicu, znovu bych si nedala ani jeden. Kuba pak Rosse a Joeyho a měl to naprosto stejně. Ještě jsem pak zkoušela z Old but gold menu Raspberoll Spritz a No Sex No Beach a opět ani jedno nebylo tak jak bych si představovala - drinky byly hrozně silný a vůbec v nich nevynikly všechny složky. Celý to zachránily poslední dvě rundy, kdy Kuba u baru objevil, že mají gin a láhev od něj vypadá jako plechovka od motorového oleje - Engine je fakt ten vůbec nejlepší gin, co jsme kdy oba měli. Italský, jemný a ideální na zahnání žízně. Nemusím asi říkat, že vzhledem k tomu jak chabý jsme měla základ mě druhý den pěkně bolela hlava. Kdybyste do My Friends šli tak rozhodně na gin, těch mají přes 60 druhů a jdou jim asi nejlíp.

To nejlepší na konec - Plzeňský prazdroj. Já jsem Kubovi v rámci jeho svátku dala Školu čepování právě tady, doporučila mi to teta Monika neb už tu s manželem byla. Prohlídka pivovaru byla zajímavá i jsme měli super průvodkyni a zakončit to hezky nad dokonalým gulášem u toho si dát pár piv a naučit se je čepovat od letošního mistra ve svém oboru to je panečku něco. Ještě v žádném jiném pivovaru jsme se s tak super přístupem nesetkali a řekněme, že jsme odcházeli ve velmi dobré náladě. No a jejich suvenýry to je panečku nářez, mají všechno co si vzpomenete - stylový oblečení, outdoorový oblečení ve spolupráci s Hannah, věci na golf, různý balení piva, plechový cedulky, xy druhů magnetek. Na bytě jsme si odpočinuli a pak večer už jen skočili na pizzu do Ranga, to mi hodně přípomínalo Vyžlovku s takovým luxusním puncem. Já měla pizzu Italiana s parmskou šunkou, parmazánem, gorgonzolou, žampiony na tomatovém základu. Druhý den jsme už jenom posnídali a vyrazili vstříc povinnostem a práci.

Byli jste v Plzni? A co na ní říkáte? Napište mi do komentářů :-)
Sabča

1. Ahoj Sabi,
    Plzeň znám. Byla jsem tu dvakrát na skautské víkendové výpravě, na přijímacích zkouškách na vysokou (dokonce jsem oboje i udělala:-D), v jejich ZOO (moc hezká) a samozřejmě taky několikrát za Petrem, který mi ukazoval, kde je právě pivovar. I když Plzeň od nás na kilometry není moc vzdálená (je to srovnatelné s Prahou), tak cesta je hodně klikatá a mně se pořád dělá špatně v autě. To je asi ten důvod, proč sem moc často nejezdím. Moc se mi líbí jako dárek ta škola čepování, to si musím pamatovat.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

1. Ahoj Haničko, tak to máš prochozené mnohem víc. Já teprve v rámci dovolené jen trochu nahlédla, ale ráda se sem někdy vrátím především za tím jejich pivem a skvostným jídlem. My jsme to brali naštěstí po dálnici takže furt rovně za nosem.
      Děkuju za komentář a měj se hezky :-)

2. Milá Sabi, kochám se fotkama a žasnu, jak jste si dovolenou úžasně užili. Samozřejmě jsem při čtení a prohlížení fotek dostala chuť na něco dobrýho. :-) Krásný anebo ještě lepší léto ti přeje Vivi ♥

3. Prima výlet. A hezké ubytování. My do Plzně jezdili docela hodně - bydleli tam rodiče manžela, ale co zemřeli, tak četnost našich návštěv výrazně zřídla, byť tam bydlí i manželova ségra a jeho nejlepší kamarád ze základky (mnažel je totiž původem Plzeňák :))

1. Ahoj Stáni, děkuji za komentář. To je velká škoda, já tam nikoho kdo by tam teď žil nemám, ale za tím pívem se tam vrátím sakra ráda, páč mi teď nikde jinde nechutná.

4. V Plzni jsem ještě nikdy nebyla a jako pivo je na mě dost hořké :D

1. Ahoj Péťo, teda to nechápu. Za mě je Plzeň nejsladší pivo co piju, ale to bude dost možná tím, že běžně domů kupujeme Radegasta a ten se svou hořkostí vyznačuje.

5. Milá Sabi super, od ubytování, přes záživný program až jídlo. Parád. V Plzni už jsem nebyla dlouho. : ))