pátek 30. prosince 2016

Jiskra v popelu aneb Jak natřískat, co nejvíc bestsellerů do jedné knihy | Sabaa Tahirová | knižní recenze

Ahoj všichni, v rámci 24 hodinového knižního readathonu dne 26.12. píšu recenzi na za dnešek první dočtenou knihu, čemuž se sama divím. A kdy jsem knihu četla ? Od 0:00 do 2:10 a pak od 10:40 do 14:40. Osobně se nemohu dočkat 27.12., poněvadž za prvé mají členové klubu v Dobrovském 30% slevu a za druhé protože navštívím největší pobočku Knihy Dobrovský, takže se můžete těšit na další článek.


AnotaceSvé tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechte.
Sirotek bojující za svou rodinu. Voják bojující za svobodu. Jiskra v popelu je epická fantasy, která se odehrává v brutálním světě připomínajícím Římskou říši.
Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod krutou nadvládou válečnického Impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii Šerosráz a bude pro ně špehovat, odboj zachrání jejího bratra před popravou. 
Elias, nejlepší voják na šerosrázské akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se zkoušek, nemilosrdného klání, z něhož má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši. 
Když se Laiiny a Eliasovy cesty na Šerosrázu zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propletené víc, než by si kdy dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria. 


...na světě jsou dva druhy viny... jeden tě táhne ke dnu tak dlouho, že už nejsi k ničemu, a druhý tvou duši pohání k nějakému cíli. Jeden z nich je břemeno a ten druhý ti udává směr. (Jiskra v popelu)

Můj názorNa zadní straně obálky je přirovnání k Hunger Games, Harry Potterovi a svou brutalitou ke Hře o trůny. Já s takovým názorem nesouhlasím. Podle mě se tato kniha nedá s žádnou jinou srovnávat, ačkoliv Hry o trůny jsem nečetla a s tou jedinou by se reálně svou originalitou a stylem měřit mohla. Knížce jsem naprosto propadla už na první straně. Znáte to, jste toho názoru, že by jste měli začít něco číst, tak si před spaním přečtete prostě pár stránek, ale mě to tentokrát nevyšlo. Nakonec jsem četla při světle displeje mého stařičkého smartphonu a nemohla jsem knihu odložit, obestírala mě přeci tma a ona idea jakési Římské říše, jež se prostředí dost podobá. Líbí se mi to množství a rozmanitost postav, to jak se Sabaa nepáře s jejich životy, možná i ta brutalita a jak jí autorka umí popsat. U knih nepláču často a ani u této se to nestalo, přesto v několika momentech jsem k tomu neměla daleko, občas mi i váznul dech, očekáváním, co se stane na následujícíhc řádcích. Na young adult knížku velmi povedené, čtivé a originální. Po knižní kocovině jsem konečně našla jiskru v popelu všech těch braků, co jsem musela s nechutí odkládat. Co se týče postav nemám oblíbenců, v Laie jako by se celou dobu praly dvě rozdílné osobnosti a Elias mi přišel hrozně impulzivní a spoustukrát mi přišlo až nelogické, že oba přežili. 


S láskou, Sabbi

Žádné komentáře:

Okomentovat