úterý 16. srpna 2016

Zrcadlení | A.G.Howard | recenze pro MEGAKNIHY.CZ

Ahoj všichni, zrovna jsem dočetla závěrečný díl trilogie Šepotání a prostě to musím napsat hned dokud jsou ty emoce tak čerstvé a nezkrocené, protože pak už by to nebylo ono.

Anotace: Alyssa přežila maturitní ples i bitvu, která se kolem něj rozpoutala, akceptovala své šílenství a získala nadhled. Je teď rozhodnutá bojovat za oba dva své světy i lidi v nich. Za svět lidí i za Říši divů. Chce zachránit všechny, které miluje. I když to znamená, že musí vyzvat Červenou královnu na závěrečný souboj vůle a intrik… a i když jediná cesta do Říše divů vede skrz zrcadlo – přes paralelní dimenzi plnou zmutovaných a nebezpečných podsvětníků. V třetím díle ságy Šepotání se Alyssa a její otec vydávají do srdce magické země a chaosu, aby hledali Alyssinu matku a napravili vše, co se stihlo pokazit. Společně se Zachem a Morfeem musí zachránit Říši divů a odvrátit rozklad i zkázu, jež se zrcadlí v každém zrcadle na světě. Ale pokud uspějí a přežijí, opravdu je čeká šťastný konec?

Ztiším hlas, aby mě slyšel jen průvodčí. "Kdysi jsem sbírala hmyzáky a připichovala je špendlíky na korek. Věšela jsem si je dokonce i na zeď. Začínám si říkat, že by nebylo špatné oživit starý koníček. Nemáš chuť stát se prvním exemplářem?" (Zrcadlení)

Můj názor: Mezi druhým a třetím dílem byl jistý časový odstup, tak jsem zezačátku měla trochu problém se souvislostmi. Nicméně potom jsem opět spadla pomyslnou králičí norou do Říše Divů a nechala se unášet fantazií, napětím a šílenstvím, tak jak o tom umí psát jen Anita Grace Howardová. Jak jsem byla u druhého dílu z milostného trojúhelníku naštvaná, tak teď se to opět obrátilo. Docela mě překvapilo, co se z určitých postav vyklubalo za charaktery. Každou stránku přicházel nějaký šok, něco nečekaného. Líbí se mi sledování myšlenek postav, přímo perfektně to dokresluje děj. Od třetího dílu jsem čekala mnohé, ale takovej nářez opravdu ne. Z nebohé květinky Alyssy se konečně stává velmi silná podsvětnice. Nějak mi přijde, že autorka v podstatě vykresluje problém rozdvojené osobnosti v jiném světle, což je geniální. Bála jsem se, co přijde s koncem příběhu, i když zahlédla jsem že má vyjít ještě něco, tak si nejsem úplně jistá. Miluju promyšlenost postav, které zároveň skrývají mnoho tajemství, nejsou to žádné ploché charaktery, ale opravdový hrdinové, do kterých se dá vžít. V průběhu trilogie je opravdu vědět, že se nejen děj, ale i samotné postavy a psaní autorky vyvíjí. Neuvěřitelně potenciální, čtivá kniha, kde je využito každého řádku, jak jen to jde. Odpočinete si, ale zároveň vám kniha nedá spát. Dalším obrovským plusem jsou obálky, které mi dnes dokonce poslintala mladší sestra ( asi z ní vyroste taky čtenářka) .

Kniha k dostání zde
Za recenzní výtisk nastotisíckrát děkuji Lence a Hance z eshopu MEGAKNIHY

S láskou, Sabbi