Recenze : Hvězdy nám nepřály

Děj: Hazel Grace diagnostikovali ve třinácti letech rakovinu štítné žlázy, teď je jí šestnáct a rakovina je v posledním stádiu. Nikdo neví, jak dlouho bude žít, ale vědí, že smrt je nevyhnutelná. Hazel Grace tráví dny sledováním nekonečného pořadu Amerika hledá topmodelku a čtením dokola její oblíbené knížky Císařský neduh od holandského spisovatele Petera Van Houtena. Začne z donucení rodičů chodit do podpůrné skupiny, kde se schází lidé s rakovinou. Tam se seznámí s okouzlujícím Augustem Watersem, neboli Gusem, s klukem, jenž vyšel z boje s rakovinou s amputovanou nohou. Hazel začne trávit s Gusem hodně času. Baví se například sledováním filmů, hraním videoher a jinými naprosto běžnými činnostmi. Gus jednoduše probudí v Hazel znovu chuť žít. Hazel si ale plně uvědomuje, že brzy umře, a proto se zpočátku bojí do Guse zamilovat, neboť má obavy, že mu její smrt zlomí srdce. Gus ji ale neustále přesvědčuje, že by si tu krásu zamilovanosti měli užít právě proto, že oba dobře vědí, jak málo času jim zbývá.

Můj názor: Jedna z nejlepších knih Johna Greena ukazuje, že každý, opravdu každý, se jednou může zamilovat. Knížka psána z pohledu nemocné Hazel dokáže každému otevřít svět někoho, kdo se musí poprat s nebezpečnou nemocí, rakovinou. Nejdřív jsem si myslela, že to bude nudné, moc fiktivní, zkrátka nic do čeho bych se mohla pořádně ponořit a přečíst. Všichni víme, že splést se může každý, já si to teď uvědomuji a je mi líto, že jsem knížku na první pohled nechtěla pochopit. Knížka se mi začínala čím dál tím víc líbit, nemohla jsem si pomoc, bylo to jako pouto co vás s knihou svazuje a nechce vás pustit, chce abyste se nepustili a četli dál. Já jsem poslechla a upřímně, slovy nemůžu vyjádřit jak moc je tahle knížka úchvatná. Hazel popisuje velice otevřeně své nálady, pocity a sny, chce si řídit svůj život sama i když má vážnou chorobu. Dál se velice podrobně věnuje svému vztahu s Gusem, bavilo mě sledovat jejich nestabilní začátky, postupnost rozvoje jejich přátelství a nakonec i lásky. I za tak krátký čas, za pár měsíců se dá prožít věčnost. Tuto větu jsem si zapamatovala a budu se jí řídit. Obsah těchto stránek vám okamžitě otevře oči. Knížka mě překvapila, oblíbila jsem si ji, a proto vám čtenářům říkám - přečtěte si ji, vžijte se do děje a hlavně se bavte.

,, A já jsem se zamilovala tak, jak člověk usíná - pomalu a pak najednou docela ''

- Hazel Grace

Read books